۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

بارش خفیف برف تا هفته آینده میهمان اردبیل است

بارش خفیف برف تا هفته آینده میهمان اردبیل است

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی بارش خفیف برف تا روز یکشنبه هفته آینده میهمان اردبیل است.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوایی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با تقویت جریانات مرطوب خزری هوای سرد همراه با بارش خفیف برف تا روز یکشنبه هفته آینده میهمان اردبیل است.

وی با بیان اینکه بارش برف بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی احتمال دارد، ادامه داد: از این رو آسمان غالباً ابری و مه آلود خواهد بود و دماهای زیر صفر درجه سلسیوس در طول شبانه‌روز در دماسنج ایستگاه‌های هواشناسی ثبت خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطر شنان کرد: روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و چند درجه‌ای در طول روز دمای هوا افزایش می‌یابد.

محمدی تصریح کرد: در جاده‌های کوهستانی و برف گیر استان بارش برف می‌تواند موجب لغزندگی و یخبندان در سطح جاده‌ها شود، لذا توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۳۶ استان اردبیل به هم استانی‌ها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز شنبه با تقویت سامانه بارشی بر شدت ناپایداری‌ها به صورت موقت افزوده می‌شود، گفت: از روز دوشنبه هفته آینده با خروج کامل این سامانه به تدریج از مقدار ابرناکی کاسته خواهد شد و وزش باد توأم با افزایش دما پیش بینی می‌شود.

کد خبر 5649266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha