۱ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود در قبال سهم زکات عمل نمی‌کند

سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود در قبال سهم زکات عمل نمی‌کند

رشت- رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از زکات جمع آوری شده باید در ساختار بودجه آورده شود، گفت: این کار توسط سازمان برنامه و بودجه اجرایی نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم دلخوش ظهر پنجشنبه در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان گیلان در تالار مرکزی رشت با اشاره به اینکه طبق قانون، ۱۰ درصد از هر مقدار زکات که در کشور جمع آوری می‌شود باید در ساختار بودجه آورده شود گفت: این کار توسط سازمان برنامه و بودجه اجرایی نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر اینکه متولیان امر زکات باید نسبت به کم کاری سازمان برنامه و بودجه از نمایندگان مجلس مطالبه گری کنند، افزود: مجلس آمادگی کامل دارد تا در بحث ترویج و توسعه زکات با کمیته امداد همکاری کند.

وی با بیان اینکه اگر مطالبات کمیته امداد در خصوص زکات در بحث برنامه و بودجه لحاظ نشود از مجلس استعفا می‌دهد ادامه داد: قدرت بیان مطالب و تفهیم آن به سایر نمایندگان را دارم و شما نیز در این باره با نمایندگان همکاری کنید.

گفتنی است که در پایان این مراسم، از خانواده شهید مدافع امنیت «مجید یوسفی» تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5662308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      سلام اقای نماینده زکات واجب است ولی به دولت نه به فقرای روستایی که درانجاتولیدمیشودویاکارعام المنفعه همان روستایابستگان نزدیک تولیدکننده
    • بازنشسته IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      جناب دلخوش، شما به وظیفه خود درقبال موکلین خود عمد کرده اید؟؟؟ سری به روستای سیاه اسطلخ که در سه کیلومتری صومعه سرا قرار دارد بزنید تا ببینید مردم زحمت کش آنجا حتی آب شرب سالم ندارند .مکانی که در میان دها چاه آب شرب قرار گرفته اما برای آب شرب مصرفی خود راهی چشمه شهرستان فومن میشوند.
    • موسی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      خود این نمایندگان ماهیانه حقوق میلیاردی میگرن خودشان مالیات و زکات میدن یا نه
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      اگر برداشت از جیب مردم باشد انشالا عمل جراحی میکند