۹ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳

در راستای گرامیداشت حماسه ۹دی؛

تجمع مردم انقلابی استان سمنان برگزار شد/ لبیک به آرمان‌های انقلاب

تجمع مردم انقلابی استان سمنان برگزار شد/ لبیک به آرمان‌های انقلاب

سمنان- مردم انقلابی استان سمنان همزمان با دیگر نقاط کشور با حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه تجدید بیعت کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان سمنان همزمان با نهم دی ماه شاهد تجمع مردم انقلابی در میعادگاه‌های نمازجمعه بود مردمی که آمده بودند تا بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند. مردمی که همیشه در صحنه هستند.

سمنانی‌ها یک بار دیگر نشان دادند که اهل بصیرت هستند مردمی که سه هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و از لحاظ تعداد شهدا نسبت به جمعیت رتبه سوم ایران اسلامی را به خود اختصاص دادند تا بگویند که اهل ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب هستند.

معنای ۹ دی

یکی از شهروندان حاضر در این تجمع که از ایثارگران دفاع مقدس است به خبرنگار مهر، می‌گوید: امروز بزنگاهی حساس قرار داریم که می‌بایست پشتیبانی خودمان را از ولایت و انقلاب نشان دهیم چرا که در شرایط حساس کنونی، بسیار چشم دیدن ایران قوی و مقتدر را ندارند.

حسین میرزایی با بیان اینکه در هر زمانی حضور یک معنی دارد روزگاری فرصتی دست داد تا در جوانی به جبهه‌ها برویم و امروز جبهه‌ها تغییر کرده‌اند و بار دیگر باید حضور داشت، ابراز کرد: حضور هم خود یک معنای مهم‌تر دارد و آن هم آرمان‌های انقلاب اسلامی است که باید پشتیبانی شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به شما آسیب نرسد، گفت: این مردم علی رغم تمام مشکلاتی که برایشان از لحاظ اقتصادی پیش آمده هرگز از اصل نظام و انقلاب شأن و آرمان‌هایشان دست نخواهند کشید.

تجمع مردم انقلابی استان سمنان برگزار شد/ لبیک به آرمان‌های انقلاب

حضور مردم در صحنه‌ها

حجت الاسلام سعدی کارشناس مسائل مذهبی که سخنران مراسم ۹ دی در شاهرود بود نیز به موردی مشابه اشاره دارد و با بیان اینکه مردم ما همواره از ابتدای انقلاب در صحنه‌ها حضور دارند، گفت: حضور در بزنگاه‌های حساس از فتنه‌ها و دفاع مقدس و انقلاب و تحریم‌ها تا کنون نشان از علاقه مردم به این انقلاب و نظام و مرز و بوم دارد.

سعدی با بیان اینکه دشمنان امروز در جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی قرار دارند و به لحاظ فرهنگی می‌خواهند تا احساس ناامیدی را در بین مردم و جوانانمان تزریق کنند، بیان کرد: راهکار مقابله با این فتنه‌ها، تبیین و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم ما بارها نشان داده‌اند که در راه انقلاب هستند، افزود: برای نسل جوان باید مباحثی مانند ۹ دی، فتنه‌ها و راهکارها تبیین شود تا بتوانیم پرده‌های ابهام را از مقابل دیدگان آنها کنار بزنیم.

پشتیبانی از انقلاب اسلامی

در دامغان نیز امام جمعه این شهر ضمن اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی، گفت: مردم ما همواره نشان داده‌اند که پشتیبان این انقلاب هستند و پشتیبان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب خواهند ماند و از آرمان‌هایشان دست نخواهند کشید.

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان با بیان اینکه حضور ملت ایران در حماسه به یاد ماندنی و تاریخی ۹ دی سال ۸۸ نشان از بصیرت مردم داشت، تاکید کرد: بصیر بودن از ویژگی‌های بارز ملت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه در ۸۸ دشمنان با هجمه‌های فراوان به ستون انقلاب و ولایت فقیه خواستند آسیب وارد کنند اما با هوشیاری و بصیرت بالای ملت این فتنه نیز خنثی شد، افزود: حضور مردم در صحنه‌ها همواره خنثی کننده دسیسه‌های دشمنان بوده است.

مردم بر آرمان‌هایشان هستند

از یک جانباز جنگ تحمیلی نیز درباره ۹ دی و معنای آن می‌پرسیم وی می‌گوید: ۹ دی در واقع همان میثاق دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. روزی که مردم ما نشان دادند که فتنه گران را با حضورشان در صحنه، شکست خواهند داد و دشمنان بار دیگر از اجرای نقشه‌هایشان ناامید می‌شوند.

سید علی تقوی با بیان اینکه دشمنان بارها نشان داده‌اند که به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند، ابراز کرد: آن چیزی که دشمنان حسابش را نمی‌کنند، علاقه مردم ما به انقلاب و آرمان‌هایش است مردمی که برای این انقلاب شهید و خون دادند و هرگز از آرمان‌هایشان پا پس نمی‌کشند.

وی با بیان اینکه مردم در بزنگاه‌ها همواره نشان داده‌اند که پشتیبان ولایت هستند، افزود: این نظام بارها از گردنه‌ها عبور کرده و هرگز کم نیاورده است این نشان می‌دهد که صاحب اصلی این پرچم کس دیگری است و ما همه در یک راه مقدس پای گذاشته‌ایم.

تجمع مردم انقلابی استان سمنان برگزار شد/ لبیک به آرمان‌های انقلاب

الگویی مانند شهید سلیمانی

علیرضا آشوری فرماندار میامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سردار سلیمانی فرمودند که ما ملت امام حسین (ع) هستیم، گفت: ملت ما آرمان‌هایشان آرمان‌های انقلاب و عاشورا است.

آشوری با بیان اینکه شهید سلیمانی مربوط به طیف خاص و جناح خاصی نبود و متعلق به مردم بود و ظرفیت سازی ایشان در جهان اسلام و ایجاد قدرت در خاور میانه و محبوبیت شأن تنها مربوط به ایران نیست و در کشورهای اسلامی جایگاه رفیعی دارد، تاکید کرد: دغدغه امثال شهید سلیمانی انقلاب اسلامی بود و امروز باید از ایشان به مثابه یک الگو برای جوانان یاد کرد.

وی با بیان اینکه اطاعت از رهبری و دفاع از کشورهای مظلوم از ویژگی‌های بارز این شهید بود که امروز باید برای جوانانمان تبیین شود، گفت: امروز باید با الگو قراردادن شهید سلیمانی می‌بایست در برابر فتنه‌ها ایستاد و با خدمت رسانی مردم را امیدوار کرد.

باطل شدن فتنه‌های دشمنان

حجت الاسلام سید علی رضوی نسب امام جمعه بسطام در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به نهم دی ماه سال روز عهد ملت با ولایت و همچنین سیلی محکم ملت مسلمان ایران بر دهان دشمنان، تاکید کرد: نهم دیماه روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت و نظام و انقلاب اسلامی است.

رضوی نسب افزود: با توجه به مسائل اخیر و دسیسه‌هایی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در چارچوب مثلث عبری، عربی و غربی و همچنین تجزیه طلبان و منافقان داخلی نسبت به نظام اسلامی ایران و ولایت فقیه داشتند می‌طلبد که امسال مردم ارزشی ایران اسلامی مانند گذشته در روز نهم دیماه با حضورشان آبی بر آتش دشمنان بریزند.

وی با بیان اینکه این حضور باطل السحری برای تمام اوهام و افکار دشمنان و بدخواهان خواهد بود، گفت: ملت ایران اسلامی امسال نیز مانند سال‌های گذشته در بزنگاه‌ها، حضور پرشوری خواهند داشت.

مردم استان سمنان بار دیگر نشان دادند که اهل ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی شأن هستند مردمی از جنس نور، مردمی که سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند و دست از آرمان‌هایشان نخواهند کشید.

کد خبر 5668673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha