۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲

استاد حوزه و دانشگاه:

«علامه مصباح» پیشگام جهاد تبلیغ و تبیین در حوزه و دانشگاه بود

«علامه مصباح»  پیشگام جهاد تبلیغ و تبیین در حوزه و  دانشگاه بود

گرگان- استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیت الله مصباح یزدی از پیشگامان عرصه جهاد تبیین و تبلیغ در مراکز حوزوی و دانشگاه های کشور به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمد رهنمایی بعدازظهر چهارشنبه در همایش معلمان تمدن‌ساز در گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مروری به اندیشه علامه مصباح یزدی در گرگان، اظهار کرد: آیت الله مصباح یزدی از عناصر نخست و پیشگام در امر جهاد تبیین و تبلیغ در دانشگاه‌ها و حوزه‌های دینی کشور به حساب می‌آید که سیره ایشان چراغ راه فعالان حوزه تبیین تلقی می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آیت الله مصباح یزدی بنیانگذار دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و بنیانگذار مرکز حوزوی دانشگاهی مؤسسه امام خمینی (ره) بود و در اعزام طلاب به دانشگاه‌های غربی و در تربیت فضلای حوزوی برای مسئولیت‌پذیری در دانشگاه‌ها نقش بسزایی داشتند.

وی ادامه داد: علامه مصباح یزدی استاد برجسته تفکر فکر اسلامی، فردی در اوج غیرت، عقلانیت، صاحب فضل و تقوا بود که همواره بر مدار حق حرکت می‌کرد.

رهنمایی افزود: اگر امثال مصباح یزدی نبود انقلاب اسلامی از پشتوانه فرهنگی تهی می‌شد، انقلاب فرهنگی همانند روح در کالبد است.

وی گفت: علامه مصباح یزدی و شهید سردار سلیمانی دو میدان دار، صاحب مکتب و ماندگار هستند که هر چه از عمر دنیا بگذرد نورانیت و شفافیت آنها بیشتر می‌شود.

کد خبر 5673593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha