۱۷ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۳۸

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد؛

بررسی ۸ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی

بررسی ۸ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی

ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از بررسی ۸ پرونده مربوط به ۳ شهرستان‌ با موضوعات اصلاح مسیر معابر، تغییر کاربری و افزایش تراکم در کمیسیون ماده ۵ این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حمزه لو عصر شنبه در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی اظهار کرد: این طرح‌ها از شهرستان‌های فیرورق، سیه چشمه و خوی بودند که توسط شهرداری‌ها و اداره‌کل راه و شهرسازی مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از این تعداد طرح هفت مورد با موضوع‌های مختلف تصویب و یک مورد نیز مورد مخالفت اعضا قرار گرفت.

حمزه‌لو گفت: تمام مصوبه‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین و تکلیف شدند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا مخالفت قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هشت طرح تولیدی، خدماتی، کشاورزی در یازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست این استان بررسی شد.

حمزه‌لو افزود: این طرح‌ها با موضوعات تولیدی، کشاورزی، الحاق به محدوده و طرح هادی شهری مورد بررسی فنی اعضا جلسه و کارشناسان قرار گرفت که پنج طرح مورد تصویب قرار گرفت و سه مورد به بررسی مجدد ارجاع داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: محل‌های اجرای این طرح‌ها در شهرهای بوکان، سلماس، ارومیه، ماکو، پیرانشهر، ایواوغلی و تخت سلیمان بودند و توسط شهرداری‌های این شهرستان‌ها مطرح و در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.

حمزه لو افزود: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی و خدماتی اجرا می‌شوند که سهم بسزایی در اشتغال‌آفرینی و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان دارند.

بر اساس ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، جلسات کمیسیون ماده ۵ به منظور بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و شهری و تغییرات آن با حضور اعضای کمیسیون تشکیل می‌شود.

کد خبر 5676168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha