۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل مطرح کرد؛

اجرای سرشماری پرندگان آبزی تا ۲۹ دی ماه در اردبیل

اجرای سرشماری پرندگان آبزی تا ۲۹ دی ماه در اردبیل

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان اردبیل آغاز شده و تا ۲۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان اردبیل آغاز شده که در بیش از ۲۰ سایت سرشماری پرندگان اجرایی می‌شود و تا ۲۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: این سرشماری توسط کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها در تالاب‌ها، آبگیرها و زیستگاه‌های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر اجرا خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: آگاهی از تعداد و تنوع گونه‌های پرندگان و همچنین جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنارآبزی از اهداف برگزاری این سرشماری است.

قاسم‌پور ادامه داد: هرساله هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله پلیکان، زنگوله بال، خروس‌کولی، قوی گنگ، قوی فریادکش، غاز خاکستری، عروس‌غاز، انواع اردک، فاخته و درنای خاکستری برای زمستان‌گذرانی به استان اردبیل مهاجرت می‌کنند.

وی به ممنوعیت شکار و صید پرندگان اشاره کرد و گفت: مأموران حفاظت محیط زیست به طور شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد، از دوستداران حیات وحش تقاضا داریم هرگونه تخلف را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

کد خبر 5677788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha