۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹

استاندار گیلان:

اثرگذاری تعطیلی‌ ادارات در کاهش مصرف انرژی مورد ارزیابی قرار گیرد

اثرگذاری تعطیلی‌ ادارات در کاهش مصرف انرژی مورد ارزیابی قرار گیرد

رشت - استاندار گیلان با تأکید بر مدیریت مشترکان پرمصرف در استان گفت: اثرگذاری تعطیلی‌ دستگاه های اجرایی در کاهش مصرف مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر سه شنبه در نشست قرارگاه جهادی مدیریت مصرف گاز استان گیلان، اظهار کرد: با هماهنگی، همدلی و مدیریت و انسجام بین دستگاهی، بحران و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه بارش برف نعمت خدادادی است، افزود: بارش برف و نزولات آسمانی مایه حیات بخش چرخه زندگی بشریت است و باید با تطبیق دادن شرایط از آن بهترین نحو بهره ببریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت مصرف جلوی ناترازی در تولید و مصرف را می‌گیرد، گفت: در شرایط فعلی و برودت هوا مدیریت مصرف باید مورد توجه همه قرار گیرد تا دچار ناترازی در تولید و مصرف نشویم.

عباسی با اشاره به اینکه تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت مصرف باید کارشناسی شده و دقیق باشد، اضافه کرد: اثرگذاری تعطیلی‌ها در کاهش مصرف باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به برودت هوا و نیاز مردم به مصرف گاز، افزود: بیشتر ساختمان‌ها بر اساس استانداردهای روز در راستای کاهش خروج انرژی و ورود هوای سرد به داخل ساخته نشده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقش مردم در همه زمینه‌ها اثرگذار و مهم است، گفت: مردم با کاهش و مدیریت مصرف نقش محوری در پایداری انرژی ایفا می‌کنند.

عباسی با اشاره به اهمیت برنامه محوری و انسجام بخشی در مدیریت بحران، بیان کرد: میزان ضرر و منفعت تعطیلی‌ها باید از سوی کارشناسان امر مورد بررسی قرار گیرد و سپس در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با مشترکین پر مصرف خانگی و اداری، افزود: گاز و برق مشترکین پرمصرف اداری فوری قطع شود و پرمصرف‌ها در بخش خانگی هم اخطار داده شود و اگر رعایت نکرد سپس قطع شود.

استاندار گیلان با اشاره به ۷ هزار ۶۰۰و مشترک پرمصرف خانگی در استان، بیان کرد: با مدیریت این تعداد مشترک پر مصرف می‌توان میزان قابل توجهی از مصرف را کاهش داد که باید در این بخش برنامه ریزی شود.

کد خبر 5678667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha