۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵

ویس کرمی در موافقت با کلیات بودجه:

دولت به رشد تولید و خنثی سازی تحریم ها توجه کرده است

دولت به رشد تولید و خنثی سازی تحریم ها توجه کرده است

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده توجه ویژه ای به رشد تولید، خنثی سازی تحریم ها و پرداخت بدهی های قبلی دولتی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 2 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 1402 اظهارداشت: مجلس باید کمک کند تا نقایص بودجه سال آینده مرتفع شود اما لایحه بودجه نباید تغییرات اساسی پیدا کند.

وی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده تمرکز خود را روی حل مشکلات مردم گذاشته است. قالب کلی بودجه سال آینده مشابه با بودجه سال 1401 است و ما در بررسی بودجه سال آینده باید ایراداتی را که در لوایح بودجه سالیان گذشته وجود داشته است، مرتفع کنیم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غیر واقعی و خیالی نوشتن بودجه در سال های قبل باعث بروز مشکلاتی شد که به هیچ وجه نباید تکرار شود و حتما ما این موضوع را باید در بررسی لایحه بودجه سال 1402 لحاظ کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 1402 به شرکت های دانش بنیان توجه شده است، گفت: توجه به محیط زیست هم از دیگر نکات مثبت لایحه بودجه سال آینده است.

ویس کرمی متذکر شد: یکی از مسائلی که باعث شد امسال مردم دچار مشکل شوند، گرانی کالاهای اساسی، دارو و نهاده های دامی بود که یکی از نکات مهم لایحه بودجه سال آینده کاهش حقوق گمرکی به یک درصد است و این موضوع در کاهش قیمت کالاهای اساسی، دارو و نهاده های دامی اثر می گذارد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آتی به مقوله جمعیت و کمک به جوانان برای ازدواج توجه شده است، گفت: واگذاری اموال مازاد دولت هم موضوع بسیار مهمی است که در لایحه بودجه سال آینده پررنگ دیده شده است و امیدواریم محقق شود تا از این طریق بخشی از مشکلات کشور مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده به رشد تولید و خنثی سازی تحریم ها و پرداخت بدهی های قبلی دولتی توجه شده است، تصریح کرد: همچنین ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت، د ر نظر گرفتن اعتباراتی برای مقابله با تنش آبی از دیگر مزایای لایحه بودجه سال آینده است.

ویس کرمی خاطرنشان کرد: عدم استفاده از سهم 40 درصدی صندوق توسعه ملی، توجه به شفافیت مالی و پرهیز از درآمد غیرواقعی از جمله مسائل مهمی است که دولت در لایحه بودجه سال 1402 لحاظ کرده است.

کد خبر 5688882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha