۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد؛

حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف اردبیل

حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف اردبیل

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری مراسم اعتکاف در ۳۵ مسجد استان اردبیل خبر داد و گفت: نوجوانان دهه هشتادی حضور چشمگیری در این آئین اعتکاف دارند.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در بیان فضیلت اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف، بستر مناسب اندیشه، تفکر و خردورزی و فرصتی است برای اینکه انسان‌های فرورفته در غرقاب روزمرگی از فضای پرالتهاب روزانه به سوی خویش و خداوند بازگردند.

وی گفت: در ایام اعتکاف که همزمان با ۱۳ رجب در استان اردبیل آغاز شده، مردم با حضور در مساجد در حال راز و نیاز با خدای خود هستند و فارغ از هرگونه لذت مادی و فانی، خوشی‌های دنیای عصر را فراموش کرده و به معبود خود پناه برده‌اند و از خداوند منان طلب بخشش و توبه دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: حضور اقشار مختلف مردم از جمله نوجوانان و جوانان در مساجد به منظور تطهیر روح و روان، بسیار چشمگیر است به گونه‌ای که غالب معتکفین استان اردبیل در رده سنی دهه هشتادی هستند.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: حضور جوانان در مراسم اعتکاف بسیار چشمگیر بوده است و بالاترین رده سنی شرکت‌کنندگان در این مراسم در استان اردبیل مربوط به جوانان است و بیشتر مساجد اردبیل با حضور این قشر باانگیزه حال و هوای خاصی به خود گرفته است، جوانانی که برای تعیین مسیر زندگی خود و آماده ساختن ره‌توشه‌ای از جنس نور و امید برای آخرت خود قدم در این مساجد گذشته‌اند.

حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف اردبیل

وی افزود: معتکفین از مناطق دور افتاده و روستایی گرفته تا شهر در مساجد استان اردبیل به معبود خود پناه برده‌اند و همه یک دل و یک صدا برای گناهان خود طلب آمرزش و مغفرت داشته و برای رفع مشکلات و تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت به دعا و نیایش می‌پردازند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل به برنامه‌های فرهنگی و دینی در ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: اقامه نمازهای جماعت، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ، محافل انس با قرآن، ادعیه خوانی و جلسات مشاوره دینی با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی از تبلیغات اسلامی اردبیل و شهرستان تابعه از جمله برنامه‌های اجرایی در ایام اعتکاف است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معنوی اعتکاف از ۱۵ بهمن همزمان با ۱۳ رجب در اردبیل آغاز شده است و تا ۱۷ بهمن به مدت سه روز (ایام البیض) ادامه دارد.

حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف اردبیل

کد خبر 5701287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha