۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۱۷

استاندار گیلان تأکید کرد؛

آمادگی همه دستگاه‌های گیلان در مقابله با بحران

آمادگی همه دستگاه‌های گیلان در مقابله با بحران

رشت- استاندار گیلان از آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با هر نوع بحرانی در استان خبر داد و گفت: مرخصی همه ادارات تا پایان هفته لغو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه سه شنبه در ستاد مدیریت بحران استان گیلان، اظهار کرد: مدیران توانمند از شرایط بحران برای اداره امور فرصت سازی می‌کنند.

وی با اشاره به برکات نزولات جوی در استان گیلان، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی، وجود نزولات جوی در استان مایه خوشحالی برای کشاورزان است و باید از این فرصت بهترین استفاده را برد.

استاندار گیلان با تاکید بر برنامه محوری و تصمیم گیری درست در مواقع بحران از سوی مدیران، بیان کرد: خدمات رسانی مطلوب و رضایتمند در شرایط بحرانی نیازمند روحیه جهادی با چاشنی برنامه محوری است.

عباسی با بیان اینکه شیوه برف روبی محورها باید از سنتی بودن در بیاید، گفت: همزمان با بارش برف، باید عملیات برف روبی در محورها انجام شود تا با انباشت برف مشکل آفرین نشود.

وی با تاکید بر تقسیم وظایف دستگاه‌ها در مدیریت بحران، افزود: با بلوک بندی و طبقه بندی کارها در شرایط بحرانی موفقیت حاصل می‌شود.

استاندار گیلان از آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با هر نوع بحرانی در استان خبر داد و اضافه کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان در شرایط بحران برف و زلزله آمادگی لازم را داشته باشند.

عباسی با تصریح بر اینکه برف را برای مردم شورآفرین و همراه با نشاط تبدیل کنید، گفت: بحران به گونه‌ای مدیریت شود که مردم با بارش برف جشن شکرانه بگیرند و این نعمت الهی تبدیل به نغمت نشود.

وی از لغو مرخصی‌های ادارات تا پایان هفته خبر داد و افزود: مرخصی مدیران ادارات گیلان تا اطلاع ثانوی و عادی شدن شرایط لغو می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید پرهیز از سفرهای غیر ضرور در استان، بیان کرد: مسافران و مجاوران از سفرهای غیر ضرور در محورهای مواصلاتی استان گیلان جدا خودداری کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه در مدیریت مصرف انرژی در اولویت قرار گیرد، گفت: شرایط برای فعالیت صنایع استان با پایداری انرژی فراهم شود.

وی با اشاره به نقش مشارکتی مردم در تداوم پایداری انرژی، افزود: در شرایط بحرانی گذشته مردم نقش مهمی در مدیریت مصرف ایفا کردند.

استاندار گیلان با بیان مدیریت مصرف به یک فرهنگ تبدیل شده است، گفت: همراهی مردم و مسئولان در مدیریت مصرف منجر به تداوم پایداری انرژی شده است.

عباسی با بیان اینکه پایش مدیران و کارکنان ادارات در دستور کار فرمانداران قرار گیرد، اضافه کرد: مدیران و کارکنان غیر ساکن ادارات شهرستان‌ها تعیین تکلیف شوند تا ضمن صرفه جویی در هزینه و زمان، خدمات دهی مطلوبی به مردم صورت گیرد.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در رانندگی از سوی مردم، افزود: حرکت سرعت مطمئن و توجه به نکات ایمنی منجر به کاهش تصادفات در محورهای می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر برگزاری راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن، اضافه کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی‌ها بهمن همانند سال‌های گذشته باشکوه برگزار شود.

عباسی با بیان اینکه دشمن چشم به واکنش مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دوخته است، گفت: بعد از اتفاقات اخیر در کشور، حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تودهنی محکمی به یاوه گویان خواهد بود.

کد خبر 5703232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha