۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰

جانشین وزیر دفاع:

کشورهای مختلف خواهان خرید محصولات دفاعی ایران هستند

کشورهای مختلف خواهان خرید محصولات دفاعی ایران هستند

نوشهر - جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی گفت: امروز کشورهای مختلف خواهان خرید محصولات دفاعی ما هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار مهدی فرحی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در نوشهر با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران اسلامی طی ۴۴ سال گذشته افزود: کشوری که روزی از تولید سیم خاردار و تعمیر ژ ۳ به بیگانگان وابسته بود، امروز با گذشته ۴۴ سال به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است.

وی با اظهار اینکه در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ۵۰۰ هزار دانشجو در کشور وجود داشت که آمار آنها امروز به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است، ادامه داد: میزان تولید برق کشور از هفت هزار مگاوات در بدو پیروزی انقلاب به ۹۰ هزار مگاوات رسیده است.

وی با عنوان اینکه کشور در حوزه تولیدات علمی نیز رشد بی سابقه‌ای داشته است، گفت: شمار مقالات در بدو پیروزی انقلاب ۷۰ مقابله بود که امروز به ۷۰ هزار عنوان رسیده است و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های برق رسانی، تأمین زیرساخت‌های روستایی و شهری قابل قیاس با دوران گذشته نیست.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رسیدن به توفیق‌ها را ریشه در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام راحل و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و جانفشانی شهیدان دانست و گفت: ایران اسلامی که روزی از تعمیر برخی مهمات نظام نظیر ژ ۳ عاجز بود امروز به گونه‌ای شد که فناوری‌های مدرن و نوین تولید می‌کند و امروز هیچ مستشار خارجی در کشور نداریم.

جانشین وزیر دفاع و نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز بیشتر کشورهای تراز اول جهان خواهان خرید محصولات دفاعی ما هستند، گفت: بیشتر نیازهای دفاعی و تولید انواع موشک‌ها و بالستیک و پدافندهای دارای برد کوتاه، متوسط و بلند و غیره در کشور تأمین می‌شود.

سردار فرجی یادآور شد: دستاورهای پهپادی و موشکی کشور به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم گفت: در حوزه‌های نوآوری و دانش بنیان نیز رشد ایران اسلامی چشمگیر است و به تاسی از قیام عاشورا و سید الشهدا برابر توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن ایستادگی کنیم زیرا هدف دشمن از جنگ ترکیبی رسوخ در خانواده‌ها است.

کد خبر 5706579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha