۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰

فرماندار اهر:

آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی و قشلاقات عشایری اهر در اولویت باشد

آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی و قشلاقات عشایری اهر در اولویت باشد

اهر- فرماندار اهر گفت: آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی و قشلاقات عشایری اهر در اولویت سازمان راهداری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل غنی‌زاده صبح چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی شهرستان‌های اهر و هریس بابیان این‌که برای احداث پُل روستای ویجنی با معاونت مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری مکاتباتی داشتیم، اظهار داشت: آقای بشارتی از شهرستان اهر شناختی کافی دارند و ما از وی دو موضوع را درخواست کرده بودیم، خوشبختانه یکی از موضوعات همین پل روستای ویجنی بود که تحقق می‌یابد.

فرماندار اهر از نارضایتی اهالی برخی روستاها از تبعیض در آسفالت‌ریزی و احداث راه‌های روستایی افزود: متأسفانه برخی روستاهای دچار محرومیت خاصی هستند و انگار تحولات و توسعه در نتیجه انقلاب اسلامی به این روستاها نرسیده است. می‌گویند دولت در آسفالت‌ریزی یا احداث راه روستایی تبعیض قائل می‌شود و ما پاسخی برای این ادعا نداریم.

وی ادامه داد: تبعیض در آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی، موجب نارضایتی مردم می‌شود. برخی روستاهای شهرستان اهر راه ارتباطی مناسبی ندارند و عملاً راه مالرو محسوب می‌شوند، اهالی این روستاها از محرومیت به خاطر اینکه توان مالی نداشتند نتوانستند مهاجرت کنند، هرچند با مهاجرت روستاییان، تولید محصولات کشاورزی و دامپروری در معرض خطر قرار می‌گیرد.

غنی‌زاده با اشاره به این‌که آسفالت‌ریزی راه ارتباطی روستاها با شاخص قرار دادن سرشماری سال ۹۵ منطبق با شرایط فعلی نیست، تصریح کرد: برای آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی، شاخص جمعیتی سال ۹۵ را معیار قرار می‌دهند این در حالی است که به دلیل درآمد اندک چند خانوار در یک واحد مسکونی زندگی کرده و یک خانوار محسوب می‌شوند.

فرماندار اهر اضافه کرد: در برخی روستاهای شهرستان اهر حتی اهالی توان مالی برای تأمین مسکن نوساز را هم ندارند، از طرفی راه ارتباطی آنها به قدری نامناسب است که امکان حمل مصالح ساختمانی جهت احداث مسکن نیز وجود ندارد، لذا از سازمان راهداری کشور انتظار می‌رود تا نسبت به محرومیت‌زدایی از روستاها با احداث راه ارتباطی و آسفالت‌ریزی آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی، توقف عملیات اجرایی ارتقا کمربندی جنوبی به بزرگراه جهت اتصال جاده اهر-مشگین‌شهر به بزرگراه اهر-تبریز را از دیگر موانع توسعه شهرستان اهر ذکر کرد و یادآور شد: بزرگراه اهر-تبریز تا حدی تکمیل و چهاربانده شده و در انتها به کمربندی جنوبی برمی‌خورد که گنجایش تردد روزانه بیش از ۲۰ هزار خودروی سبک و سنگین را ندارد و حتی در ایام تعطیلات کمربندی جنوبی با تردد خودروها قفل می‌شود هرچند در طول دو سال گذشته تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و علی‌رغم حل معارضین و جابه‌جایی تأسیسات، پروژه ارتقای کمربندی جنوبی به بزرگراه همچنان با موانع مواجه است.

غنی‌زاده ابراز داشت: روستاهایی که از نظر سکونت خانوار با شاخص‌های تعریف شده جهت احداث راه ارتباطی منطبق نیستند و اهالی روستا به دلیل فقر خودرو ندارند برای تردد به شهر به منظور تأمین مایحتاج محروم می‌شوند چون به جهت نبود راه ارتباطی مناسب و صعب‌العبور بودن حتی خودروهای مسافربری نیز از حضور در چنین روستاهایی امتناع می‌کنند و همین موضوع به اهالی روستا هزینه گزافی را تحمیل می‌کند.

فرماندار اهر با تأکید بر این‌که راه قشلاقات عشایری شهرستان اهر در خور شأن آن‌ها نیست، خاطرنشان کرد: جامعه عشایری شهرستان اهر از عدم احداث و آسفالت‌ریزی راه‌های قشلاقات گلایه می‌کنند این مطالبه جامعه عشایری را نباید در اولویت چندم قرار دهیم.

کد خبر 5710206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha