۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳

مهر از سیستان و بلوچستان گزارش می دهد؛

ماجرای عکس ۸ سال پیش که طی هفته‌های اخیر خبرساز شده است

ماجرای عکس ۸ سال پیش که طی هفته‌های اخیر خبرساز شده است

گلشن-فرماندار گلشن در سیستان و بلوچستان گفت: عکسی مربوط به ۸ سال گذشته طی هفته‌های اخیر در فضای مجازی منتشر شده که شبهه هایی ایجاد کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از انتشار عکس و فیلمی در برخی از شبکه‌های مجازی طی هفته‌های اخیر که کشتار صدها حیوان باربر در منطقه کله گان شهرستان گلشن را نشان می‌دهد، خبرنگار مهر، موضوع را از فرماندار گلشن پیگیری کرد.

فرماندار گلشن، گفت: رسانه‌های معاند عکسی مربوط به ۸ سال پیش را در هفته‌های اخیر بزرگ سازی کرده و کار قاچاقچیان را به نام سپاه پاسداران تمام می‌کنند.

مهران محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: عکس و فلیم منتشر شده در هفته‌های اخیر در برخی از رسانه‌های معاند و شبکه‌های مختلف فضای مجازی، مربوط به ۷ تا ۸ سال گذشته بوده که قاچاقچیان سوخت حیوانات باربری که برای جابجایی سوخت استفاده می‌کردند را وقتی توان لازم را برای آنان نداشته باشد، دست و پایش را با طناب بسته و در رودخانه کله گان رها سازی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در سالهای اخیر تا کنون با کمک شهرداری، نیروی انتظامی، نیروهای سپاه پاسداران، مرکز بهداشت، نیروهای مرزبانی این محل با بهره گیری از تجهیزات و امکاناتی به مثل لودر پاکسازی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه باز هم شاهد رهاسازی حیوانات باربر دست و پا بسته در رودخانه کله گان از سوی قاچاقچیان سوخت هستیم.

فرماندار گلشن تاکید کرد: متأسفانه یکی از معضلات استان‌های مرزی و با توجه به تفاوت قیمت سوخت در داخل و خارج از کشور، پدیده شوم قاچاق سوخت است که غیر از ایجاد هزینه‌های زیاد، عامل کشته شدن عده زیادی نیز می‌شود که خبرهای آن در ایام مختلف در رسانه‌های جمعی و گروهی منتشر می‌شود.

وی اظهار کرد: با تمام توان دولت و دستگاه‌های امنتی، انتظامی و اطلاعاتی در حال تلاش برای مقابله با پدیده قاچاق سوخت هستند و از هیچ کاری رویگردان نیستند.

وی در پایان گفت: مردم نباید به حرف‌ها و شایعات و مطالب رسانه‌های معاند توجهی کرده و واقعیت را از رسانه‌های جمعی و گروهی داخلی پیگیری کنند.

شایان ذکر است قاچاقچیان سوخت در مناطق جالق، بم پشت و کله گان شهرستان سراوان با استفاده از قاطر و الاغ، اقدام به حمل سوخت و قاچاق به آن سوی مرزها می‌کنند به این شیوه که قاچاقچیان در خانه‌های معینی در آن سوی مرز، به حیوان مواد می‌خورانند و پس از آنکه آن حیوانات را معتاد کردند حیوان، مکانی که مواد مصرف کرده را به حافظه می‌سپارد و هنگامی که بدن او به مواد احتیاج داشته باشد و قاچاقچیان بخواهند محموله‌ای را ارسال کنند حیوان را رها می‌کنند و الاغ راهی آن مکان می‌شود.

سوداگران مرگ در غذای حیوان‌های حمل قاچاق، مواد مخدری را اضافه می‌کنند که به مانند دوپینگ در بدن حیوان عمل می‌کند و این حیوانات پس از ۴۵ تا ۴۰ روز با انرژی کاذب، مسافت‌های طولانی را بدون خستگی می‌پیمایند اما متأسفانه در اثر این سو استفاده بعد از مدتی خود به خود حیوان می میرد که در همان منطقه رها شده و آنقدر می‌ماند که لاشه اش از بین برود و یا قبل از مردن حیوان، دست و پای آن را قاچاقچیان سوخت بسته و در رودخانه کله گان رها می‌شود.

کد خبر 5712706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha