۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۱۸

معاون جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن گندم در لرستان

پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن گندم در لرستان

خرم‌آباد- معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن گندم در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش دولتشاه شامگاه دوشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن گندم در لرستان طی امسال، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط بارندگی‌های مناسب امسال، شاهد افزایش سطح تولیدات کشاورزی باشیم.

وی، عنوان کرد: استان لرستان با سطح زیر کشت حدود ۷۸۰ هزار هکتار، که از این مقدار حدود ۶۰۰ هزار هکتار دیم و مابقی آبی است وبا توجه به بارندگی‌های مناسب امسال پیش‌بینی می‌شود سطح تولید گندم استان حدود ۳۵۰ هزار تن باشد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: همچنین در زمینه کشت جو پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۶۵ هزار تن تولید را داشته باشیم.

دولتشاه، به کشت کاملینا در اراضی دیم استان اشاره کرد و گفت: در زمینه کشت کاملینا در اراضی دیم استان حدود پنج هزار و۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود حدود چهار هزار تن سطح تولید داشته باشیم و در حال حاضر در این محصول رتبه اول کشور هستیم.

وی با بیان اینکه کشت دانه‌های روغنی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی لرستان است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم و استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی لرستان توسعه و تناوب کشت دانه‌های روغنی است که وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به وابستگی شدید کشور برای تأمین روغن این فرصت اقتصادی خوبی برای استان بوده تا بتوانیم با توسعه این کشت در افزایش تولید و تناوب کشت در استان مطلوب عمل کنیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: کشاورزان در فصل داشت نسبت به رعایت اصول فنی، مبارزه با علف‌های هرز، مبارزه با آفات و بیماری‌ها دقت لازم را داشته باشند و رؤسا و کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی آمادگی کامل برای راهنمایی و نکات لازم و فنی را خواهند داشت تابه بهره برداران بخش کشاورزی کمک کنند.

کد خبر 5721073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Kolam IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      گندم با این قیمت کسی تحویل نمی‌دهد فروش به دامداری‌ها به صورت آرد دلار تا برج ۲سال آینده ۱۰۰هزاذ تومان میشه چون اقصادان نداریم مشتی بیسواد هستندقیمت جهانی کلیوی ۱۰ دلار هست شما کلیوی نیم دلار بخرید الان منطقه ما دارند گندم شخم میزند برای کشت فالیز تا الآن من رو تراکتور کار مکنم حدودا ۸۰ هکتار گندم ز