موعد بازجویی رئیس بانک مرکزی لبنان اعلام شد

موعد بازجویی رئیس بانک مرکزی لبنان اعلام شد

قاضی پرونده تحقیق رئیس بانک مرکزی لبنان به موعد بازجویی ریاض سلامه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع لبنانی به موعد بازجویی رئیس بانک مرکزی این کشور در پرونده پولشویی اشاره کردند.

بر اساس این گزارش، قاضی شربل ابوسمرا، ۱۵ مارس را به عنوان موعد بازجویی ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی و برادرش رجال سلامه و معاونش ماریان حویک اعلام کرد.

این اقدامات برای تکمیل تحقیقات درباره پرونده‌ای است که از سال ۲۰۲۰ در ژنو باز شده و مربوط به پرونده‌های پولشویی و اختلاس برادران سلامه و معاون ریاض سلامه و چند شخصیت لبنانی دیگر بود. سازمان تنظیم مقررات مالی سوئیس بعد از انجام تحقیقات مربوطه به دنبال شکایتی که سال گذشته لبنان و سوئیس ارائه داده و خواستار تحقیق درباره فعالیت‌های بانک‌های سوئیسی با ریاض سلامه شده بودند، اقدامات قضایی علیه دو بانک یعنی بانک «عوده» و «مید» انجام داد.

منابع آگاه لبنانی گزارش دادند، اختلاس، انتقال غیرقانونی پول به خارج از کشور، پولشویی و جعل اسناد مالی و ... تنها جرایم ریاض سلامه در طول ۳ دهه ریاست خود بر بانک مرکزی لبنان نیست. بررسی دقیق پرونده‌های فساد ریاض سلامه صفحات جدیدی از تخلفات وی را باز می‌کند که مربوط به سوءاستفاده از موقعیت خود در بانک مرکزی جهت غارت اموال سپرده‌گذاران بوده است و نزدیکان وی و نیز هیئت مدیره این بانک و سهامداران نیز با پوشش و حمایت ریاض سلامه سودهای کلانی برده‌اند که بهای همه آنها را سپرده‌گذاران پرداخته‌اند.

کد خبر 5726681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha