۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

روزانه ۲۷۰ تن مرغ گرم در استان مرکزی توزیع می شود

روزانه ۲۷۰ تن مرغ گرم در استان مرکزی توزیع می شود

اراک- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مرکزی با اشاره به اینکه اسفندماه امسال یک میلیون جوجه ریزی در استان انجام شده است، گفت: روزانه ۲۷۰ تن مرغ گرم در مرکزی توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفری صبح چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه چهار هزار تن مرغ گرم در استان توزیع شده و یک هزار و ۳۵۰ تن نیز تا پایان سال توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: متوسط قیمت مرغ گرم در استان مرکزی ۶۳۰ هزار ریال است و روزانه ۲۷۰ تن مرغ گرم در استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت مرغ زنده از روز گذشته کاهشی بوده و مرغ زنده با قیمت ۴۳۰ هزار ریال درب کشتارگاه بود که پیش بینی می‌شود قیمت این محصول کاهش یابد.

صفری اضافه کرد: ۸۵۰ تن مرغ منجمد از هفتم اسفندماه تاکنون در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه اسفندماه امسال یک میلیون جوجه ریزی در استان انجام شده است، گفت: پیش بینی می‌شود اردیبهشت ماه در تأمین این محصول با مشکل مواجه شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: قیمت گوشت گرم اسفند ماه نسبت به بهمن ماه کاهش یافته و اکنون مشکلی در زمینه دام زنده در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۱۷۴ تن حواله گوشت منجمد از هفتم اسفند ماه تاکنون صادر شده که ۱۵۰ تن این محصولات توزیع و مابقی آن باقی مانده که نیاز است شهرستان‌ها نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند.

صفری اضافه کرد: ۵۰ تن گوشت گوساله وارداتی به استان مرکزی اختصاص پیدا کرده که سال آینده به استان وارد می‌شود همچنین ۱۵۰ تن گوشت منجمد نیز در استان مرکزی ذخیره سازی شده که ماه مبارک رمضان در استان توزیع می‌شود.

وی افزود: ۲ هزار و ۳۸ تن برنج در مدت ۲ ماه گذشته در استان توزیع شده و ۳۰۸ تن شکر در استان مرکزی توزیع و ۲۰۰ تن نیز اکنون با قیمت ۲۲۰ هزار ریال در استان در حال توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به توزیع میوه شب عید گفت: ۴۰۰ تن میوه شب عید به استان مرکزی وارد شده که پیش بینی می‌شود توزیع این محصول از بیست و ششم در استان آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: از ۱۵ اسفند تاکنون ۲۳۵ بازرسی از بازار استان انجام شده و ۴۲۵ پرونده در این بازرسی‌ها تشکیل و درصد تخلف یابی از چهار درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته‌است.

کد خبر 5733806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha