۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸

مدیرعامل آبفا گلستان:

تنها راه گذر از کم‌آبی گلستان شیرین سازی آب خزر است

تنها راه گذر از کم‌آبی گلستان شیرین سازی آب خزر است

گرگان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: کاهش منابع آبی در گلستان بسیار محسوس و جدی بوده و تنها راه گذر از کمی منابع آب، شیرین سازی آب دریا است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاهش منابع آبی در گلستان بسیار محسوس و جدی بوده و تنها راه گذر از آن، شیرین سازی آب دریا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: کمبود شدید منابع آبی در استان کاملاً مشهود است که امیدواریم با تأمین منابع مالی طرح شیرین سازی آب دریا هر چه سریع‌تر اجرایی شودو

وی بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ حلقه چاه مجاز در حریم چاه‌های آب شرب وجود دارد و در گام اول برای سالجاری امیدواریم کنتور دو هزار حلقه این چاه‌ها با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی هوشمند سازی شود.

حیدریان اضافه کرد: پروژه آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان با ظرفیت تولید هفت هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در سال ۱۳۹۶ احداث و به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: ۴۰ درصد تأمین آب شرب شهرهای ترکمن و گمیشان از سایت آب شیرین کن نیازآباد و ۶۰ درصد دیگر از منابع آب زیرزمینی است و در طرح توسعه آن، علاوه بر دو شهر بندرترکمن و گمیشان روستاهای مسیر هم از این آب شرب بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد منابع آب استان از طریق آب‌های زیرزمینی است، ادامه داد: حفر چاه‌های غیرمجاز و عدم‌رعایت الگوی کشت، استفاده بی‌رویه از منابع آبی و عدم‌استفاده از آب‌های سطحی بخشی از عوامل کاهش منابع تأمین بوده که این موضوع زنگ خطر بحران آب را در استان را به صدا آورده است.

کد خبر 5760794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علام IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      دولت باید آب شهروندان را تامین کند باید
    • علام IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      دولت باید آب شهروندان را تامین کند باید