۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۰۴

معاون آموزش و پرورش البرز:

ورزش دانش‌آموزی البرز رتبه برتر قطب «ب» کشور را دارد

ورزش دانش‌آموزی البرز رتبه برتر قطب «ب» کشور را دارد

کرج- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ورزش دانش‌آموزی استان در مجموع ارزیابی فنی از طرف فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی موفق به کسب رتبه برتر قطب «ب» کشور شده است.

سید مسلم رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ورزش دانش آموزی این استان در مجموع ارزیابی فنی که از طرف فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی انجام شده موفق به کسب رتبه برتر قطب «ب» کشور شده است.

وی افزود: استان‌ها بر اساس میزان برخورداری و کم برخورداری به سه قطب تقسیم می‌شود که استان البرز رتبه اول را در قطب نیمه برخوردار کسب کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: ورزش دانش آموزی استان البرز در بخش پسران دارای ۳۰ انجمن ورزشی و در بخش دختران دارای ۲۵ انجمن در ۱۴ رشته ورزشی می‌باشد.

وی آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزی را از سطح مدرسه و همزمان با هفته تربیت بدنی که در هفته سوم مهرماه هر سال می‌باشد، دانست و گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی به صورت مقطعی از مقطع ابتدایی تا مقطع دوم متوسطه در بخش دختران و پسران به صورت مجزا برگزار می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه منتخبان هر مقطع در هر مدرسه به مسابقات نواحی و شهرستانی و سپس استانی اعزام می‌شوند، افزود: منتخبان استانی نیز به مرحله کشوری راه می‌یابند که مرحله اول مسابقات کشوری در دهه فجر ۱۴۰۱ به میزبانی سه استان فارس، هرمزگان و خوزستان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم مسابقات کشوری نیز قرار است تابستان ۱۴۰۲ برگزار شود، اظهار کرد: هنوز میزبان برگزاری این مرحله از مسابقات کشوری مشخص نشده است.

در مرحله اول مسابقات کشوری حدود ۱۹۰ نفر دانش آموز البرزی اعزام شدند

وی یادآور شد: در مرحله اول مسابقات کشوری حدود ۱۹۰ نفر دانش آموز البرزی اعزام شدند و برای مرحله دوم نیز قرار است حدود ۳۵۰ نفر اعزام برای مسابقات کشوری اعزام شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش البرز گفت: در مرحله اول مسابقات کشوری تیم بسکتبال پسران البرز مقام سوم، تیم دو و میدانی دختران البرز مقام سوم و تیم شنای پسران مقام سوم کشوری را کسب کردند.

وی ادامه داد: استان البرز موقعیت‌های مختلفی برای موفقیت در رشته‌های ورزشی دانش آموزی به لحاظ قومیت‌های متعددی که در آن ساکن هستند، دارد به طوری که تعدادی از دانش آموزان البرزی در رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال به تیم ملی دعوت شده‌اند.

رئیسی ورزش دانش آموزی را پایه و پشتوانه تیم‌های ملی دانست و گفت: در تعاملی که با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته‌ایم قرار است یک دوره استعدادیابی ورزشی در سطح استان با همکاری اداره کل و هیأت‌های ورزشی برگزار شود.

کد خبر 5770624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha