۹ آبان ۱۳۸۶، ۱۴:۲۹

حمایت از زعفران کاران تنها راهکار افزایش تولید زعفران است

حمایت از زعفران کاران تنها راهکار افزایش تولید زعفران است

مشهد - خبرگزاری مهر: مسئول بازرگانی اتحادیه تعاونی های کشاورزی زعفران کاران ایران گفت: حمایت از زعفران کاران، تنها راهکار افزایش تولید زعفران است.

به گزارش خبر نگار مهر در مشهد، حسین شنیده ظهر امروز در جمع خبر نگاران در مشهد افزود: برای تهیه هر کیلو زعفران خشک شده به طور متوسط 430 هزار تومان هزینه می شود و با این که تمام زحمت تولید این کالای استراتژیک را کشاروزان به دوش می کشند در نهایت سود اصلی این محصول نصیب عده ای خاص می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر  18 هزار نفر کشاورز تحت پوشش اتحادیه تعاونی کشاورزی زعفرانکاران در دو استان خراسان رضوی و جنوبی هستند.

مسئول بازرگانی اتحادیه تعاونی های کشاورزی زعفرانکاران ایران با انتقاد از این که همیشه کشاورزان فراموش می شوند،  افزود: نظارت دولت برای تعیین قیمت ها و تثبیت  نسبی آن ضروری است و در صورت خرید زعفران توسط سازمان تعاون روستایی و افزایش قیمت ها در آینده از سود حاصل از فروش باید درصدی برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

شنیده عنوان کرد: امید می رود با تمهیداتی که توسط مسئولان دولتی و سایر تشکل ها اندیشیده می شود، امسال شاهد بی ثباتی در بازار زعفران نباشیم تا این امر موجب ترغیب بیشتر رقبا برای کاشت زعفران شود و بازار زعفران ایران را تسخیر کنند.

مسئول بازرگانی اتحادیه زعفران کاران ایران بیان داشت: مدیریت بازار زعفران نیازمند ایجاد عزمی ملی در تمامی دست اندرکاران این صنعت کشور است تا با فرهنگ سازی مناسب جهت حذف رقابت ها و کسب سودهای مقطعی تلاش شود.

کد خبر 578332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha