۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع):

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۶۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های مازندران

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۶۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های مازندران

ساری- دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) گفت: طبق توافق صورت گرفته با استانداری مازندران در ۶۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان طرح‌های آبخیزداری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال الدین آبرومندی عصر شنبه در جلسه بررسی طرح‌های محرومیت زدایی مازندران به اجرای تفاهم نامه حوزه امنیت غذایی با استانداری مازندران اشاره کرد و گفت: کاهش شکاف تولید محصولات کشاورزی از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه در ۲۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مازندران طرح‌های امنیت غذایی اجرا می‌شود، گفت: با این طرح و تأمین نهاده‌های کشاورزی و ماشین آلات میزان تولید برنج و دانه‌های روغنی در استان ۱۰ تا ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت.

سردار آبرومندی متوسط تولید ارقام پر محصول برنج در استان را حدود شش تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید کشاورزان پیشرو ۱۲ تن در هکتار است.

وی با اظهار اینکه متوسط تولید دانه‌های روغنی در استان ۱.۸ تن در هکتار است، میزان تولید کشاورزان پیشرو را ۵.۵ تن بیان کرد و گفت: با اجرای طرح‌های ارتقای بهره‌وری کشاورزی می‌توان به خودکفایی در تولید محصول برنج دست یافت.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی علیه السلام اجرای طرح‌های آبخیزداری را از دیگر مفاد تفاهم نامه بیان کرد و گفت: این طرح در ۶۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان انجام می‌شود.

وی لایروبی آب بندان ها، بازسازی سردهنه ها، زراعت چوب را از جمله بندهای این تفاهم بیان کرد و پیش بینی اعتبار آن را چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد وحل مسائل حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های نکا و گلوگاه سوادکوه را از دیگر توافقات برشمرد وگفت: طبق برنامه سه ساله نیز چهار هزار شغل در بخش‌های مختلف از جمله شیلات زنبورداری باغداری مرکبات گردشگری در استان ایجاد می‌شود.

سردار آبرومندی جاده سازی و آسفالت هزار کیلومتر راه روستایی مازندران با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی و اجرای ۴۸۶ کیلومتر لوله گذاری آب را برای روستاییان را از دیگر طرح‌ها بیان کرد.

کد خبر 5795716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha