۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

ایمانی پور مطرح کرد؛

ایرانشناسی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ماست

ایرانشناسی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ماست

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر ایران شناسی در خارج از کشور چالش ها و مشکلاتی را دارد و لازم است ایران با چهره جدید آن شناسانده شود که جز با برنامه ریزی محقق نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد ایرانشناسی شنبه ۶ خرداد برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابوالحسن خلج منفرد مدیر کل همکاری‌های علمی دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: حوزه ایران شناسی در عرصه بین‌المللی از مهمترین کارهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه بین الملل است و برای همین ما خیلی علاقه مند هستیم بر اساس اساسنامه‌ی دو نهاد، این سند همکاری را که در تهیه‌ی محتوی آن تلاش بسیاری شده را به امضا برسانیم.

حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور نیز در این‌مراسم گفت: نقش ایران‌شناسی در دیپلماسی فرهنگی نقش رکنی و اساسی است و در حال حاضر ایران شناسی در خارج از کشور چالش‌ها و مشکلاتی را دارد و برای همین لازم است که ایران با چهره‌ی جدید آن شناسانده شود که این مهم جز با برنامه‌ریزی محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر نقش ایران شناسی در دانشگاه‌ها گفت: ما معتقدیم دانشجویان ایران دوستی در دانشگاه‌های دنیا وجود دارند که هرکدام می‌توانند در معرفی ایران نقش مؤثری داشته باشند.

در ادامه محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران شناسی ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد ایران‌شناسی به علت اشتراک وظایف خود می‌توانند در معرفی هرچه بهتر و مناسب‌تر تاریخ و تمدن ایران به خصوص تاریخ و تمدن بعد از انقلاب نقش مؤثری داشته باشند. و این اراده در سازمان وجود دارد و ما نیز تلاش داریم تا کشور خود را در سطح جهانی معرفی کنیم.

وی درباره زمینه‌های همکاری جدید در بنیاد ایران شناسی افزود: ما در بنیاد رشته‌های تحصیلی داریم که می‌تواند در خارج از کشور مخصوصاً کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه، سوریه و افغانستان خواهان زیادی داشته باشد، رشته‌هایی مثل مرمت نسخ خطی و یا رشته ایران شناسی. و دانشجویان این کشورها می‌توانند از تحصیل و دریافت تخصص از این بنیاد بهره مند گردند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان این دو سازمان امضا شد.

کد خبر 5796180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha