۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶

توحدی مطرح کرد؛ 

برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه استانی در هفته صنایع دستی

برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه استانی در هفته صنایع دستی

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ برنامه استانی در هفته صنایع دستی برگزار می‌شود گفت: پرونده چهار شهر به عنوان شهر صنایع دستی در انتظار ثبت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ویدا توحدی مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی در نشست خبری که امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد گفت: ما از ۲۰ تا ۲۶ خرداد برنامه ریزی کرده ایم و در تهران یا در استان‌های دیگر ۳۰۰ مورد برنامه پیش بینی شده است. رئیس شورای جهانی صنایع دستی نیز به ایران می‌آید. در اصفهان مراسم ویژه ای داریم.

وی تصریح کرد: نمایشگاه قابل توجه‌ای در باغ چهل‌ستون برگزار می‌شود و از آنجا برای روز ۲۲ وارد استان اردبیل می‌شویم اتصال شهر عنبران اردبیل به روستای عنبران محله در گیلان را داریم و به شهر گلیم می‌رویم و آنجا هم برنامه داریم.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی گفت: بحث آموزش روستاهای مرزی را آغاز کرده ایم معاون صنایع دستی برای ۱۶ استان ابلاغ زده که همکاران ما در دور افتاده‌ترین روستاها آموزش صنایع دستی می‌دهند.

توحدی افزود: بعد از دو سال توقف در ثبت شهرهای جهانی ۴ پرونده دزفول رشت کاشان و بحیری را ارسال کردیم مسئولان شورای جهانی صنایع دستی به ما گفتند که چرا ایران باید ۲۵ درصد از کل شهرهای جهانی ثبت شده را داشته باشد و الان هم ۴ پرونده ارسال کند آن هم با وضعیت اقتصادی که این کشور دارد. در واقع در حوزه صنایع دستی همه معتقد هستند که ظرفیت خوبی داریم ولی معرفی نشده است.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی ادامه داد: برای پرونده شهر کاشان به عنوان شهر نساجی سنتی سه داور هندی داشتیم که در واقع رقبای ما بودند. در سال‌های گذشته داوران رقبای ما نبودند یا ادعای حضور در عرصه‌های بین المللی را نداشتند. ما شاخص‌ها را سختگیرانه رعایت کرده و ارائه دادیم.

توحدی ادامه داد: کارشناسان شورای جهانی صنایع دستی در شهر رشت حضور پیدا کردند این شهر را به عنوان شهر صنایع دستی مطرح کرده بودیم در سال‌های گذشته این شهر با رشتی دوزی ملی شده بود ولی بعد به عنوان شهر صنایع دستی در سطح جهانی معرفی کردیم.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین دزفول به عنوان شهر کپو بافی معرفی شد. روستای بحیری منطقه‌ای برای عبابافی بود که گفتند پرونده را به منطقه دشتی تغییر دهیم باید این پرونده را تکمیل کنیم و حالا منتظریم که به ما نتایج ثبت این شهرها اعلام کنند.

کد خبر 5804058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha