۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸

مهر گزارش می دهد؛

جمعه خونین در ورودی شهر یاسوج/ نوش دارو با چاشنی مرگ سهراب

جمعه خونین در ورودی شهر یاسوج/ نوش دارو با چاشنی مرگ سهراب

یاسوج_ نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد علیرغم هشدارهای سازمان بازرسی، همچنان مرگ می‌آفریند تا اینبار جولان تصادفات پر تکرار و جمعه ای خونین را در ورودی مرکز استان شاهد باشیم.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها_ پژمان امیدی: کهگیلویه و بویراحمد استانی با توپوگرافی کوهستانی است که همواره جاده‌هایش عمق محرومیت را نشان می‌دهد.

استان یک کیلومتر آزاد راه ندارد

استانی که حتی یک کیلومتر آزاد راه نداشته و همچنان در بحث جاده‌های پر پیچ و خم و دو طرفه رده‌های اول کشور را دارد، اپیدمی تلخ مرگ هموطنان را بارها و بارها به خود دیده است.

طی سال‌های گذشته جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد قربانیان زیادی به خود دیده که بخشی از عوامل این حوادث را ضعف و غیر استاندارد بودن جاده تشکیل می‌دهد.

یکی از مسیرهایی که بارها حادثه ساز شده و اصلاحی نیز در آن شکل نگرفته، ورودی شهر یاسوج از سمت مسیر بابا میدان است.

شیب تند این مسیر و عدم تعبیه مسیر فرار بر خطرسازی آن افزوده و در کمتر از یک دقیقه خودروهای سبک و سنگین با ورودی شهر یاسوج مواجه شده که در صورت عدم کنترل خودرو می‌تواند فاجعه انسانی ایجاد کند.

نمونه این حادثه ترمز بریدن تریلی در ورودی شهر یاسوج و برخورد با خودروها و مردم در رو به روی پلیس راه شد.

جمعه خونین در ورودی شهر یاسوج/ نوش دارو با چاشنی مرگ سهراب

محلی که پیشتر شاهد ترمز بریدن و واژگونی تریلی بوده ایم که با فداکاری راننده از بروز حادثه جلوگیری شده بود، اینبار با فاجعه‌ای سنگین همراه شد.

در سانحه ورودی شهر یاسوج چه گذشت؟

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بلافاصله پس از اعلام تصادف تریلی با خودروها در یاسوج، تمام امکانات برای انتقال مصدومین حادثه یاسوج بسیج شد.

علیرضا نیکروز در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: حادثه تصادف تریلی با چندین خودرو حوالی ساعت ۱۱ جمعه به مراکز امدادی اعزام شد.

وی ابراز داشت: بلافاصله تیم‌های امدادی از چندین نقطه به محل اعزام شدند.

نیکروز گفت: متأسفانه ۶ هموطن در این حادثه جان باخته و بیش از ۲٠ نفر مصدوم شدند که ۴ فوتی در محل و ۲ فوتی در مسیر داشتیم.

نیکروز اظهار کرد: همچنین بیمارستان هدف نیز به حالت آماده باش درآمد.

اعزام اتوبوس آمبولانس به محل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار فوتی‌های تصادف تریلی با خودروها و عابرین در پلیس راه یاسوج _ شیراز به ۶ نفر رسید.

سعید جاودان سیرت افزود: متأسفانه حادثه برخورد تریلی با چندین خودرو در ورودی شهر یاسوج از سمت پلیس راه یاسوج به شیراز ۶ فوتی و ۲۳ مصدوم برجای گذاشته است.

وی با اشاره به جزئیات حادثه گفت: حوالی ساعت ۱۰ و ۴۹ امروز حادثه برخورد تریلی با چند خودرو و عابر پیاده در محدوده پلیس راه یاسوج _شیراز به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ یاسوج گزارش شد.

جاودان سیرت گفت: بلافاصله پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شماره ۵، ۴، ۳، ۲ شهرک صنعتی، مادوان، اتوبوس آمبولانس، کد پشتیبان، هلال احمر و آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

جمعه خونین در ورودی شهر یاسوج/ نوش دارو با چاشنی مرگ سهراب

وی ادامه داد: متأسفانه در این حادثه ۴ نفر در صحنه تصادف جان باختند و ۲ نفر نیز حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

دستور بازداشت راننده صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد از صدور دستور بازداشت راننده تریلی حادثه رانندگی ورودی شهر یاسوج خبر داد.

سید علی ملک حسینی در گفتگو با خبرنگاران، افزود: ظهر امروز و بلافاصله پس از وقوع حادثه تصادف تریلی با چندین خودرو در یاسوج، با دستور اعلام شده، بازپرس ویژه و احدی از معاونین دادستان در صحنه وقوع تصادف حاضر و ضمن هماهنگی با ضابطین و عوامل امدادی حاضر در صحنه، دستورات ویژه ای در خصوص بررسی علل و علت شناسی عامل و عوامل مقصر حادثه صادر شد.

ملک حسینی با بیان اینکه دستور بازداشت راننده تریلر صادر شده است، اظهار کرد: تعداد ۱۵ خودرو در این حادثه آسیب دید.

جمعه خونین در ورودی شهر یاسوج/ نوش دارو با چاشنی مرگ سهراب

وی افزود: تعدادی از این خودروها در مسیر در حال حرکت بوده و یا اینکه کنار جاده در مسیر پلیس را توقف نموده بودند که با بروز حادثه تعداد مصدومان تاکنون ۲۵ نفر بوده و متأسفانه ۶ نفر از هموطنان کشته شدند.

افزود: با حضور به موقع عوامل امدادی اورژانس و هلال احمر مصدومین بلافاصله به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل شده است.

تشکیل پرونده برای دو مدیر

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برای دو مدیر در رابطه با حادثه زنجیره‌ای یاسوج پرونده تشکیل شد.

محمد مهدی صالحی در گفتگو با خبرنگاران، افزود: برای دو مدیر در زمینه تخلف احتمالی در رابطه با حادثه دیروز یاسوج تشکیل پرونده شده و در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اثبات تخلف با دستگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد.

صالحی اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده در روز جمعه و حضور میدانی هیئت بازرسی سازمان بازرسی استان در محل حادثه و شرکت در نشست مدیریت بحران برای مدیران متخلف تشکیل پرونده و در دست بررسی است که با پایان بررسی‌ها نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هشدار داده بودیم

وی ابراز داشت: واقعیت امر در گذشته با انجام مکاتبات مختلف در زمینه نقطه محل وقوع حادثه هشدارهای لازم داده شد و خواهان رفع این نقطه حادثه خیز شده بودیم.

صالحی با بیان اینکه مکاتبه ۹ فروردین ماه امسال در زمینه فضاسازی، رعایت حریم، نقض قوانین و مقررات محل وقوع حادثه، موجود است، گفت: در آن مکاتبه هشدار چنین روزی داده شده بود.

وی با اشاره به هشدار دیگر، تصریح کرد: همچنین دوم خرداد ماه ۱۴۰۲ با مکاتبه دیگری تذکر لازم داده شد و بیان شد که حریم جاده یاسوج به شیراز حدفاصل سرآبتاوه تا پلیس راه به دلیل عدم رعایت حریم جاده و تصرف غیرقانونی آن توسط افراد، هر چه سریع‌تر بررسی و اصلاح امور انجام شود.

جمعه خونین در ورودی شهر یاسوج/ نوش دارو با چاشنی مرگ سهراب

آخرین وضعیت جاده‌های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز از اجرای عملیات رفع نقاط حادثه خیز در چند نقطه از استان خبر داد.

عابد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: سال گذشته ۲۳۳ نفر در تصادفات رانندگی استان فوت کردند که این تعداد نسبت به سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشت.

محمدی با بیان اینکه در زمینه کنترل رشد تصادفات جز استان اول کشور بودیم، ادامه داد: تلفات جاده‌ای استان در نوروز ۱۴۰۲ کاهش ۱۸ درصدی داشته و همچنین تلفات تصادفات رانندگی در فروردین ماه امسال نیز ۵۱ کاهش یافت.

رفع ۱۱ نقطه حادثه خیز

محمدی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید گفت: از سال ۹۵ تا کنون، ۵۶ نقطه حادثه خیز در راه‌های ارتباطی استان شناسایی شد که ۴۵ نقطه کامل رفع و اصلاح شدند ۱۰ نقطه نیز در سال ۱۴۰۱ اصلاح و رفع شد.

وی اظهار کرد: ۱۱ نقطه حادثه‌خیز باقیمانده قرارداد بسته شد که در حال رفع هستند و تا پایان ماه سال ۱۴۰۲ نقاط حادثه خیز راههای استان رفع و ایمن سازی خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: یکی از این نقاط حادثه خیز در محدوده تونل «گل زردی تا سر گچینه» به طول ۶ کیلومتر است که از محل اعتبارات ملی و سفر ریاست جمهوری ایمن‌سازی در حال انجام است.

جمعه خونین در ورودی شهر یاسوج/ نوش دارو با چاشنی مرگ سهراب

وی خاطرنشان کرد: چهار کیلومتر در محور یاسوج به چرام «سپیدار به سادات» اصلاح، تعریض و ایمن‌سازی می‌شود

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین در محور یاسوج به شیراز محدوده‌ی مله شوره و در محور یاسوج به بابامیدان در منطقه چشمه پلنگی نیز اصلاح و ایمن سازی خواهند شد.

وی افزود: اصلاح در محور «باشت به چرام» از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و دو قرار داد در این قسمت بسته ایم که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و در صورت تأمین اعتبار تا پایان ۱۴۰۲ بطور کامل به بهره برداری می‌رسد.

محمدی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۳ میلیون تردد در راه‌های استان ثبت شد که این میزان تردد نسبت به سال قبل ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شیب جاده یاسوج به بابامیدان استاندارد نیست

مدیرکل راهداری استان به حادثه روز جمعه برخورد تریلی با ۱۵ خودرو در اشاره کرد و عنوان داشت: شیب جاده بابامیدان به یاسوج در مسیر ورودی شهر یاسوج استاندارد نیست.

وی افزود: همچنین سرعت گیرهای موجود می‌تواند از عوامل حادثه ساز باشد.

به نظر می‌رسد با توجه به اعلام و هشدار سازمان بازرسی، بخش‌های متولی می‌توانستند پیش از بروز حادثه‌ای دلخراش، تمهیدات لازم را در این مسیر داشته تا نخواهیم به دنبال نوش دارویی بعد از مرگ سهراب باشیم.

کد خبر 5819206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha