۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان:

۴۰ کانون مسجد جدید در زنجان تأسیس می‌شود 

۴۰ کانون مسجد جدید در زنجان تأسیس می‌شود 

زنجان-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان گفت: امسال ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در زنجان راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری در تشریح رویداد فهما و برنامه‌های اوقات فراغت اظهار کرد: فهما مخفف عبارت «فرهنگی هنری مساجد ایران» بوده که از سال ۹۷ شناسنامه‌دار شد و پایه اصلی بچه‌های مسجد است.

وی با اشاره به اینکه در زیست بوم بچه‌های مساجد بستر مناسبی در فضای مجازی وجود نداشت، ابراز کرد: به همین منظور سایت بچه‌های مسجد راه‌اندازی شد که از گروه سنی ۷ تا ۴۰ سال پذیرش می‌کند و برنامه‌های آن رو به افزایش است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان تعداد کانون‌های مساجد استان زنجان را ۳۸۵ مورد برشمرد و گفت: از این تعداد ۱۶۹ کانون در زنجان، ۹۰ کانون در خدابنده، ۳۱ مورد در ابهر، ۲۳ مورد در خرمدره، ۱۱ کانون در سلطانیه، ۲۹ مورد در طارم، ۸ باب در ایجرود و ۲۴ کانون در ماهنشان مستقر است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ مسجد در استان زنجان داریم، بیان کرد: طبق قانون پنجم و ششم توسعه مکلف شدیم در ۳۰ درصد مساجد کانون تأسیس کنیم که سعی کردیم به این رقم نزدیک شویم و امسال نیز راه‌اندازی ۴۰ کانون در دستور کار قرار دارد.

اسلامی تعداد اعضای سایت بچه‌های مسجد در استان را ۱۴ هزار و ۱۷۶ نفر عنوان کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گسترده‌ترین شبکه‌های فرهنگی و اجتماعی بغد از پایگاه‌های مقاومت هستند که این شبکه‌های مردمی کارهای فرهنگی و هنری را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد «مسجد؛ کانون نشاط» است، تصریح کرد: تا کنون ۱۵۰ کانون در موضوع اوقات فراغت همکاری داشتند و پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵۰ کانون پای کار بیایند و برای جذب جوانان مشوق‌هایی از جمله اینترنت رایگان و تخفیف‌هایی در سایت‌های اینترنتی در نظر گرفته شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه سایت بچه‌های مسجد دارای سه شبستان در محورهای فرهنگ، هنر و نوآوری است، یادآور شد: در این سه محور ۱۲ رواق با رشته‌های مختلف تعبیه شده و با ثبت کلاس‌ها در سامانه توسط مدیران کانون‌ها و وصل شدن به سامانه‌های آموزش و پرورش، دغدغه شعار مسجد، مدرسه و خانواده نیز مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یازدهم تیرماه آئین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت در مسجد امام علی (ع) برگزار می‌شود، ابراز کرد: سال گذشته نزدیک ۵ هزار نفر در کلاس‌ها شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۸ هزار نفر در این برنامه‌ها حضور یابند.

اسلامی سهم کانون‌های روستایی از مجموع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان را ۵۸ درصد خواند و گفت: در سند مهندسی فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی در سطوح استانی و ملی برای کانون‌های مساجد پیش‌بینی شده است.

کد خبر 5822512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha