۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶

رئیس توسعه حل اختلاف اردبیل خبر داد؛

رهایی از چوبه دار پس از ۸ سال انتظار در اردبیل

رهایی از چوبه دار پس از ۸ سال انتظار در اردبیل

اردبیل- رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: جوان نادم پس از ۸ سال انتظار با تلاش صلح یاران هیئت صلح بخشایش ستاد صبر استان اردبیل از چوبه دار رها شد.

حجت الاسلام سید حسین علوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صلح یاران هیئت صلح بخشایش ستاد صبر استان توانستند پس از ۸ سال تلاش پرونده قتلی را که در یکی از روستاهای اطراف شهر اردبیل اتفاق افتاده بود ختم به خیر کنند.

وی افزود: ۸ سال پیش یک جوان اردبیلی به علت عدم کنترل عصبانیت و خشم خود سیلی به صورت کودک ۵ ساله که عموی این جوان نیز بود، وارد کرده بود که به صورت اتفاقی سر این کودک به کنج دیوار خانه برخورد کرده و جان باخته بود.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل با بیان اینکه این جوان محاکمه و به اعدام محکوم شد، گفت: بعد از این حادثه پدر مقتول به علت کهولت سن فوت کرده و حق اجرای پرونده حکم به مادر مقتول که مادر بزرگ ناتنی قاتل نیز محسوب می‌شد، رسید.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: این مادر داغ دیده ۸ سال دنبال قصاص قاتل فرزند خود بود که با تلاش‌های شبانه روزی و چند ساله صلح یاران ستاد صبر استان و وساطت بزرگان شهر و اقوام این دو خانواده و مصادف با اعیاد قربان و غدیر و به احترام مولای متقیان امام علی (ع) مادر داغ دیده از خون فرزند خود گذشت کرد و جوان نادم را بخشید.

وی خاطرنشان کرد: فراگیر شدن فرهنگ صلح و سازش در کنار نهادینه سازی روش‌های جایگزین قضائی در دستور کار توسعه حل اختلاف استان اردبیل است.

کد خبر 5825186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha