۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲

امام جمعه بهاباد:

غدیر روز جدایی حق از باطل است

غدیر روز جدایی حق از باطل است

یزد- امام جمعه بهاباد گفت: عید غدیر روز جدایی حق از باطل و روزی است که خداوند هستی را تفسیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نمازجمعه بهاباد با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: غدیر، روز تجلی و بروز و ظهور حقیقت است که حق از باطل و صف مومنان از کفار با ملاک و معیار ولایت حضرت امیر المومنین علی بن ابیطالب (ع) از یکدیگر جدا می شود.

وی افزود: از قربان تا غدیر که به‌عنوان دهه ولایت و امامت نام‌گذاری شده، پیام‌های مختلفی برای ما دارد و باید همواره به الگوسازی فرهنگ غدیر در جامعه توجه داشت و این روزها، بهترین زمان برای این امر است.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در محلی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، یادآور شد: پس از واقعه غدیر آیه اکمال نازل شد که می‌گفت: امروز دین شما را کامل و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.

امام جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود از دست اندرکاران جشن های مردمی غدیر در دهه امامت و ولایت در شهرستان بهاباد قدردانی کرد و افزود: برنامه های بسیار خوب و با شکوهی در ایام دهه امامت و ولایت برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد .

وی به بیان اهمیت مسئله امامت و خلافت در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: مسئله ما امامت است، مسئله خلافت نیست زیرا امامت جزو اصول دین ماست و پیامبر در روز عید غدیر، جانشین و خلیفه انتخاب نکرد بلکه امام انتخاب کرد .

ابراهیمی بشکانی ادامه داد: غدیر تنها یک روز سعید نیست، بلکه فرهنگی سعادت‌آفرین است، فرهنگی که تبیین‌کننده و تحقق‌بخش رمز و راز خوشبختی حقیقی بشر و جامعه بشری در ساحت دنیوی و ابدی است.

امام جمعه بهاباد با تاکید بر اینکه همه ما باید تلاش کنیم مسئله امامت و ولایت در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: عید غدیر بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ولایت است.

کد خبر 5829952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha