۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

تولید بیش از ۹ هزار تن انواع سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری

تولید بیش از ۹ هزار تن انواع سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه ۹ هزار و ۲۰۰ تن انواع سبزی و صیفی در سطحی معادل ۶۱۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شیرانی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توسعه گلخانه‌ها، صنایع جانبی و وسایل جانبی در حوزه کشاورزی در استان توسعه پیدا می‌کند از همین رو ایجاد تشکل گلخانه‌داران برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید.

وی به تربیت نیروهای بومی جهت ساخت و ساز گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری، افزود: برنامه‌ریزی لازم جهت آموزش و تربیت کارشناسان و کارگران ماهر گلخانه‌ای همزمان با توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های مهم این حوزه است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عمده محصولات تولید شده توسط گلخانه‌های استان سبزی و صیفی بوده و صادرات فلفل به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه انجام می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه سالانه ۱۱ میلیون گل شاخه بریده در ۱۲ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، عنوان کرد: همچنین ۹ هزار و ۲۰۰ تن انواع سبزی و صیفی در سال در سطحی معادل ۶۱۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع از دیگر محصولات تولیدی در استان است.

وی خاطرنشان کرد: سبزی و صیفی تولیدی در چهارمحال و بختیاری شامل ۷ هزار و ۸۰۰ تن فلفل دلمه‌ای، ۸۰۰ تن گوجه فرنگی و ۶۰۰ تن خیار است، محصولات درجه ۱ و ۲ تولید شده در استان به مقصدهای صادراتی ارسال می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۳ هزار متر مربع از گلخانه‌ای این استان به کشت توت فرنگی اختصاص یافته است که در سال حدود ۱۸۴ تن از این محصول تولید می‌شود.

شیرانی بیان کرد: ۳۲ مجتمع گلخانه‌ای ۸۰۰ هکتاری در چهارمحال و بختیاری تا چند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با این وجود گلخانه‌های استان از ۵۰۰ هکتار فراتر می‌رود.

وی تاکید کرد: هم اکنون نزدیک ۶۹ واحد یعنی ۴۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است.

کد خبر 5841778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha