۲ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۶

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رفع تصرف ۴۵۶۹۷۰ متر مربع از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

رفع تصرف ۴۵۶۹۷۰ متر مربع از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۴۵۶ هزار و ۹۷۰ متر مربع از اراضی دولتی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهر سازی سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی افزود: با تلاش نیروهای یگان‌های حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان و با انجام هماهنگی‌های قضائی و انتظامی طی ۲۰ ماموریت در شهرهای مختلف استان ۴۵۶ هزار و ۹۷۰ متر مربع از اراضی دولتی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل از ابتدای سالجاری تاکنون به ارزش بیش از ۶۲۰ میلیارد تومان از تصرف اشخاص سودجو خارج و به وضع سابق بازگشت.

وی ادامه داد: بیشترین رفع تصرفات انجام شده سالجاری به ترتیب به شهرستان‌های زاهدان و سراوان اختصاص دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با هشدار جدی درخصوص هرگونه تعرض و دست‌اندازی به اموال و اراضی دولتی بیان کرد: رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این مرز و بوم است، گفت: شهروندان گرامی استان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح از جمله اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام بگیرند، چرا که تجاوز به اراضی دولتی ضمن تشکیل پرونده‌های قضائی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.

وی به متعرضین به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال توصیه کرد: قبل از انجام اقدامات غیرقانونی و ارتکاب جرم به عواقب آن بیاندیشند تا از تبعات تضییع حقوق بیت المال مصون بمانند در غیر این صورت بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد می‌شود.

کد خبر 5844881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha