۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد؛

بهره برداری از زیرگذر ارغوان شهر ایلام تا اربعین سال جاری

بهره برداری از زیرگذر ارغوان شهر ایلام تا اربعین سال جاری

ایلام-مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از بهره برداری از زیرگذر ارغوان شهر ایلام تا اربعین سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد دوستی ظهر دوشنبه در بازدید از آخرین مراحل احداث زیرگذر ارغوان شهر ایلام گفت: ورودی شهر ایلام از سمت کرمانشاه- حمیل- سرابله پر ترددترین مسیر ورود به استان است که در ادامه به کنارگذر شرقی شهر ایلام و محور ایلام- مهران منتهی می‌شود، به دلیل ایمن سازی و رفع گره ترافیکی ورودی شهر ایلام در میدان ارغوان در سال های گذشته پل های روگذر تقاطع غیر همسطح ارغوان اجرایی و تکمیل شد و عملیات زیرگذر ارغوان نیز به منظور هدایت وسایل نقلیه از کنارگذر شرقی و جاده ارغوان به داخل شهر به مرحله اجرا درآمد که تا اربعین سال جاری این پروژه نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص عملیات اجرایی زیرگذر ارغوان گفت: طول مسیر زیر گذر ارغوان ۷۰۰ متر است که برای احداث آن ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۵ هزار متر مکعب خاکریزی به انجام رسیده و برای اجرای پل و دیوارهای اطراف آن ۲۰ هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی صورت گرفته است.

دوستی اعتبار هزینه شده برای احداث زیرگذر ارغوان را ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در روزهای آینده عملیات آسفالت این طرح آغاز خواهد شد و قطعاً تا اربعین سال جاری شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی در خصوص پروژه راهسازی و اصلاح مسیر سرابله- آسمان آباد گفت: با توجه به اهمیت محور سرابله- آسمان آباد- تونل قلاجه به عنوان یکی از محورهای ارتباطی استان ایلام با استان کرمانشاه مطالعه و اصلاح مسیر در نقاط پر حادثه این محور در دستور کار قرار گرفت و یک قطعه به طول دو کیلومتر به مرحله اجرا درآمد و تا هفته آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر لایه اول آسفالت این پروژه در حال انجام است و تا هفته آینده لایه دوم آسفالت و خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی آن نیز به پایان خواهد رسید.

دوستی با بیان اینکه پروژه مذکور کمتر از یک سال احداث شده است خاطر نشان کرد: برای این طرح ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 5845626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha