۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

تمام مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی همدان در سلامت برگزار شده است

تمام مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی همدان در سلامت برگزار شده است

همدان-مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: تمام مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی استان همدان در نهایت سلامت برگزار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حقیقی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمانی که مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان استان را برعهده گرفته‌ام در طی یکسال اخیر ۲۳ مجمع انتخاباتی هیئت‌های مختلف ورزشی در استان همدان برگزار شده است.

وی افزود: هرگز در تعیین و نحوه انتخابات دخالتی نداشته‌ایم و تمام ۲۳ مجمع انتخاباتی در نهایت سلامت و صحت برگزار شده است و اگر کاندیدا نیز شکایت و شبهه‌ای در این راستا دارند شکایت آنان بررسی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه طبق آئین نامه مسئولیت برگزاری مجامع بر عهده رؤسای فدراسیون‌ها می‌باشد، گفت: بر اساس ماده ۷ آئین نامه مسئولیت برگزاری مجامع بر عهده رؤسای فدراسیون‌ها می‌باشد و صحت و سلامت تمامی مجامع به تأیید وزارت و فدراسیون‌های مربوطه رسیده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: بر اساس بند ۶ ماده ۷ آئین نامه هیأت‌های ورزشی در زمان برگزاری مجامع، باشگاهی که قصد حضور در انتخابات را دارد باید دارای مجوز کمیسیون ماده پنج بوده و مجوز مربوطه در تاریخ برگزاری مجمع نیز دارای اعتبار باشد و نام رشته مربوطه در مجوز مذکور قید شود.

وی با اشاره به اختیارات رئیس فدراسیون به عنوان رئیس مجمع بیان کرد: طبق ماده ۱۵ آئین نامه هیأت ورزشی اختیارات رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان به نحوی تدوین شده که رئیس فدراسیون می‌تواند حتی بعد از انتخابات فرد منتخب را عزل کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: بر اساس تبصره ۱۲، ۱۳ و ۱۴ ماده ۷ آئین نامه هیأت‌های ورزشی انتخاب دو نفر ورزشکار مرد و دو نفر ورزشکار زن، انتخاب یک نفر مربی مرد و یک نفر مربی زن، انتخاب یک نفر داور مرد و یک نفر داور زن به مجمع، توسط دبیر مجمع که دبیر هیئت بوده تهیه و تنظیم می‌شود و توسط نایب رئیس مجمع که مدیرکل ورزش و جوانان بوده به ریاست مجمع که رئیس فدراسیون است می‌رسد و در نهایت تأیید نهایی بر عهده رئیس مجمع است.

حقیقی با اشاره به سابقه ۵ سال مدیریتی داوطلبان هیئت‌های ورزشی گفت: در ماده ۵ دستورالعمل جدید برگزاری انتخابات هیئت‌های ورزشی استانی در خصوص سوابق مدیریتی و اجرایی احراز پست ریاست هیئت به وضوح موارد آورده شده و بهتر است افرادی که قصد ثبت نام در مجامع هیئت‌های ورزشی را دارند آئین نامه و دستورالعمل‌های مربوطه را مطالعه کنند.

کد خبر 5845986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha