۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۰۲

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گلستان عنوان کرد؛

ثبت ۱۲۰ ملک مازاد دولتی گلستان در سامانه مولد سازی کشور

ثبت ۱۲۰ ملک مازاد دولتی گلستان در سامانه مولد سازی کشور

گرگان- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان گلستان گفت: تعداد ۱۲۰ ملک مازاد دولتی گلستان در سامانه مولد سازی کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله صلبی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه مولد سازی دارایی‌های دولت در استان گلستان با اشاره به اینکه تعداد ۱۲۰ ملک مازاد دولتی گلستان در سامانه مولد سازی کشور ثبت شده است، اظهار کرد: از تعداد ۱۲۰ ملک ثبت شده تعداد ۶۴ ملک در مرحله ارزش گذاری، ۱۹ ملک فاقد سند، ۲۱ ملک در مرحله اخذ مجوز و ۱۲ ملک در مرحله قیمت گذاری هستند.

وی افزود: چهار دستگاه اجرایی استان از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد و اداره کل زندان‌ها بیشترین املاک مازاد دولتی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: سال گذشته طرح مولدسازی مطرح شد اما در حین اجرا با چالش‌های زیادی روبرو بود که این امر بررسی و راهکارهایی ارائه شد.

وی با بیان اینکه طرح مولدسازی مصوبه سران قوا و مجوز آن صادر شده است، بیان کرد: طول مدت اجرایی مولدسازی دو سال بوده و باید از آن حداکثر استفاده را داشته باشیم.

صلبی ادامه داد: مولدسازی به معنای فروش نیست بلکه به این معنا است از بالاترین ارزش افزوده دارایی‌های منجمد و راکد استفاده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: برخی از پروژه‌های نیمه تمام یا کلنگ‌زنی شده را می‌توان با مولدسازی، تهاتر و سرمایه‌گذاری تکمیل کرد.

وی با بیان اینکه آئین‌نامه مولدسازی به ۲۲ حوزه تقسیم شده است، افزود: در گلستان ۷ هزار و ۹۶۰ ملک شناسایی شده و تنها چهار هزار ملک دارای سند مالکیت هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: کمک به رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری اموال مازاد دولتی، افزایش عرضه زمین، ملک و ساختمان در اقتصاد را بخشی از اهداف مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت اعلام کرد.

کد خبر 5860709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha