۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸

امام جمعه بسطام:

زنان با حفظ حجاب توانایی‌های خود را در جامعه به منصه ظهور بگذارند

زنان با حفظ حجاب توانایی‌های خود را در جامعه به منصه ظهور بگذارند

شاهرود- امام جمعه بسطام با بیان اینکه نقش زنان در جامعه تاثیرگذار است، گفت: به زنان توصیه می‌شود توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را ارج نهاده و با رعایت عفاف و حجاب در اجتماع حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر با تسلیت فرا رسیدن ماه صفر و اهمیت حضور بانوان در همه بزنگاه‌های مهم تاریخ از آغاز خلقت انسان بیان داشت: در تاریخ آمده که سمیه، بانویی فاضل و از اولین کسانی است که در دوران پیامبر (ص) به دین اسلام گروید اما مهم‌ترین ویژگی این بانو آن است که اولین شهید اسلام محسوب می‌شود.

وی به نقش بانوان در اعصار مختلف و دوره‌های پیامبران و امامان مختلف اشاره کرد و افزود: نقش زنان قبل قیام عاشورا و بعد از آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

امام جمعه بسطام گفت: غیر از حضرت زینب (س) عده دیگری از زنان نیز بودند که به رهبری و مدیریت حضرت، کارهای تبلیغی و فرهنگی بسیاری پس از حماسه عاشورا انجام دادند و نقش آفرینی آنها تأثیر زیادی بر جامعه آن روز داشت و چه بسا اثرات آن تا به امروز ادامه دارد، لذا به زنان توصیه می‌شود توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را ارج نهاده و با رعایت عفاف و حجاب در اجتماع حاضر شوند.

رضوی نسب گفت: زنان بسیاری در طول تاریخ اسلام بودند که با کارهای تبلیغی و فرهنگی توانسته‌اند به اسلام خدمات گسترده داشته باشند.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان‌مان در حادثه تروریستی رخ داده در حرم شاهچراغ شیراز، گفت: این اتفاق تلخی بود که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از مردم ما انجامید و امت را داغدار کرد اما در این میان می‌توان رویکرد شهادت طلبی و فداکاری جوانی غیر مسلح را دید که با تمام توان در مقابل تروریست‌ها مقاومت کرد.

امام جمعه بسطام با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین حسینی در جای جای کشور ایران و عراق از مردم بسطام خواست همه توان و قدرت خود را برای میزبانی از مهمانان اباعبدالله الحسین (ع) که از گوشه گوشه شهرستان شاهرود به سمت آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) می‌آیند، بگذارند.

به گزارش مهر، هفته دولت، ضرورت اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته از سوی دولتمردان در این ایام و همچنین امید افزایی در بین مردم از جمله دیگر سخنان رضوی نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بسطام بود.

کد خبر 5864366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha