۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۰

رئیس اورژانس کرمانشاه خبر داد؛

تامین سرم لازم ویژه ایام اربعین/آماده باش امداد هوایی با ۲ بالگرد

تامین سرم لازم ویژه ایام اربعین/آماده باش امداد هوایی با ۲ بالگرد

کرمانشاه- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تامین سرم لازم ویژه ایام اربعین برای مقابله و جلوگیری از گرمازدگی زائران خبر داد.

مسعود قلعه سفیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نیروهای بهداشتی و اورژانس از مسیر ورودی به استان در شهر کنگاور تا خسروی برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) در آمادگی قرار دارند.

وی افزود: برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار اربعین ۱۱۲ ایستگاه ثابت و سیار اورژانس در مسیرهای منتهی به مرز خسروی و مهران در نظر گرفته شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ۹۴ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و ۲ فروند بالگرد برای ایام اربعین در نظر گرفته شده که یک فروند در قصرشیرین و یک فروند در کرمانشاه مستقر خواهد بود.

قلعه سفیدی بیان کرد: همچنین مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز آماده خدمت رسانی به زوار اربعین هستند و در مجموع یک هزار و ۵۰۰ نیروی بهداشتی در آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ باب درمانگاه شبانه‌روزی در مسیر تردد زوار در نظر گرفته شده است، گفت: درمانگاه‌های حمیل، ماهیدشت و بیستون به صورت ویژه دیده شده و اقلام دارویی برای آنها فراهم شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برپایی اتاق‌های سرد در مرز خسروی برای جلوگیری از گرمازدگی، خاطر نشان کرد: ۵۰۰ هزار عدد سرم برای ایام اربعین خارج از سهمیه مراکز درمانی و به صورت ویژه برای این ایام با همکاری سازمان غذا و دارو تدارک شده است.

قلعه سفیدی گفت: اربعین یک فرصت گرانبها برای استان کرمانشاه است که علاوه بر میزبانی از زوار امام حسین (ع) موجب تقویت زیرساخت‌های لازم شده است.

کد خبر 5864689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha