۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

اتحادیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراسیا تشکیل می‌شود

اتحادیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراسیا تشکیل می‌شود

تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اتحادیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراسیا تشکیل می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم دبیرخانه آن در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مستقر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نقی پور ظهر شنبه در جلسه برگزاری پنجمین جایزه مصطفی و نهمین رویداد علم و فناوری و اولین نشست همفکری راه اندازی کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا در تبریز گفت: برای تعاملات بیشتر علمی و خدماتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورهای اوراسیا، اتحادیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراسیا تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراسیا در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مستقر شود، ادامه داد: پیشرفت‌های علمی و اجتماعی منطقه اوراسیا منوط به همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه و پیشرفت همزمان این کشورها است.

نقی پور سپس با اشاره به امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: دسترسی تمامی کشورهای حوزه اوراسیا به تبریز مقدور بوده و در این خصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان خط مقدم و پیشرو در عرصه پیشرفت علمی و اجتماعی می‌توانند با همکاری مشترک با هم زمینه موفقیت منطقه اوراسیا در سطح جهانی را فراهم کنند.

اتحادیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراسیا تشکیل می‌شود

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم به عنوان خط مقدم زمینه ارتقای سلامت و علم پزشکی کشورهای اوراسیا را فراهم سازیم. تعاملات علمی و تبادل دانشجو و استاد و همکاری‌های مختلف پزشکی، سلامت و علم با تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراسیا افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دوران کرونا و شیوع این ویروس نشان داد که هر لحظه ممکن است سلامت انسان‌ها به خطر بیفتد و باید علم و امکانات خودمان را نیز برای کشورهای دیگر به خدمت بگیریم.

وی با تسلیت جان باختگان زلزله ترکیه افزود: این اتحادیه می‌تواند در سختی‌هایی مانند زلزله ترکیه در کنار مردم باشد.

کد خبر 5899137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha