۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰

معاون سیاسی استاندار کردستان:

جوانی جمعیت نیازمند تغییر افکار است/ لزوم انجام کارهای پژوهشی

جوانی جمعیت نیازمند تغییر افکار است/ لزوم انجام کارهای پژوهشی

سنندج_ معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: جوانی جمعیت نیازمند تغییر افکار در جامعه است و باید با استفاده از تبلیغات محیطی و بیلبوردها برای این مهم اقدامات اساسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح یکشنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور و استان ما بحران بالا بودن سن جمعیت وجود دارد و در استان کردستان برای چاره‌اندیشی و اتخاذ تدابیر لازم، قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل شد که تاکنون چهار جلسه برگزار کرده است.

وی با تقدیر از خدمات انجام شده توسط ادارت عضو قرارگاه جوانی جمعیت استان بیان کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته اما هنوز نسبت به موضوع دغدغه‌مند و دردمند نیستیم و باید افکار ما نسبت به جوانی جمعیت تغییر کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان یادآور شد: لازم است برای تغییر افکار و آگاه‌سازی عموم مردم در سطح جامعه بیلبوردها و تبلیغات شهری به این مقوله بپردازند.

رمضانی با بیان اینکه کارهای پژوهشی باید در این زمینه تقویت شود، عنوان کرد: دانشگاه‌ها بودجه پژوهشی دارند و باید دغدغه‌مندانه در راستای وظایف خود در خصوص جوانی جمعیت فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: نیاز است تبصره‌ای در بودجه سال آینده برای درمان ناباروری داشته باشیم و این موضوع نیز نیازمند پیگیری نمایندگان مجلس پیگیری است تا در قانون بودجه سال آینده ذکر شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: هنوز نسبت به جامعه هدف اشرافیت نداریم و باید جامعه هدف را نیز در راستای درمان ناباروری شناسایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: قدم اول این قرارگاه، تغییر ذهنیت همه مسئولان و مردم نسبت به اهمیت موضوع است و باید همه اعضای قرارگاه این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: در صورت عدم توجه به مقوله جوانی جمعیت تا بیست سال آینده هر زوج جوان صاحب چهار پدر بزرگ و مادر بزرگ خواهند شد و نگهداری از سالمندان سخت خواهد شد.

راه‌اندازی پلی کلینیک دانشگاه آزاد در درمان ناباروری مؤثر است

رئیس دانشگاه آزاد کردستان نیز در این جلسه گفت: راه‌اندازی پلی کلینیک دانشگاه آزاد در ارائه خدمات درمان ناباروری مؤثر بوده و تأسیس این مهم پیگیری شده است.

قباد میمنت‌آبادی اظهار کرد: تأسیس پلی کلنیک در دانشکده پزشکی سنندج پیگیری شده که جمعیت شهرک بعثت این شهر و اطراف آن را پوشش خواهد داد.

وی بیان کرد: تأسیس این پلی کلینیک زمینه خدمات باروری و درمان ناباروری و مامایی را فراهم خواهد کرد.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: ایجاد مراکز مشاوره راهنمایی نیز در دانشگاه‌ها امکانپذیر است و باید این مهم به منظور جوانی جمعیت در دستورکار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

لزوم فعال شدن پژوهشکده رویان در کردستان

اسدی رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه پژوهشکده رویان در کشور فعال است، افزود: شعبه‌ای از پژوهشکده رویان در استان کردستان باید راه‌اندازی شود تا بتواند در درمان ناباروری مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: امکانات علوم پزشکی به اندازه‌ای نیست که در این راستا بتواند اقدامات کافی انجام دهد بنابراین راه‌اندازی پژوهشکده رویان می‌تواند در کنار خدمات علوم پزشکی استان کمک حال باشد.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کردستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: بانک ملی یک‌هزار و ۴۹۵ فقره به مبلغ سه هزار و نوزده میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کرده است.

علی اشرف یوسفی خاطر نشان کرد: در خصوص فرزندآوری نیز دو هزار و ۷۳۶ فقره تسهیلات به مبلغ یک‌هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع چهار هزار و ۲۳۱ فقره تسهیلات خدمات هزینه ازدواج و جهیزیه و فرزندآوری پرداخت شده است.

براساس گزارش فرمانداران شهرستان‌های استان کردستان که به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، تشکیل کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در فرمانداری سنندج، ثبت نام ۷۰۶ نفر برای مشمولین قانون حمایت از خانواده، توزیع تراکت اطلاع‌رسانی پوشش بیمه خدمات ناباروری و مادران باردار فاقد بیمه در سطح پایگاه‌ها، افزایش برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج برای زوجین جوان توسط مرکز بهداشت مریوان و بررسی عوامل طلاق توسط کارشناسان بهزیستی از اقدامات انجام شده در شهرستان‌ها بود.

برگزاری دوره‌های آموزش فرزندآوری در محلات حاشیه نشین در مریوان به تعداد چهار مورد، حمایت از مادران باردار شاغل در ادارات و مراکز دولتی از طریق مرخصی تشویقی، مشاوره رایگان فرزندآوری، پخش اسلایدهای خانواده پر جمعیت در فضای مجازی و برگزاری مسابقه نقاشی و داستان نویسی در مدارس مریوان نیز در راستای جوانی جمعیت در شهرهای استان انجام شده است.

کد خبر 5905644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha