۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷

رئیس کل دادگستری قزوین خبر داد؛

اشتغال زایی برای ۷۸۹ نفر از مددجویان در زندان‌های قزوین

اشتغال زایی برای ۷۸۹ نفر از مددجویان در زندان‌های قزوین

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین از اشتغال ۷۸۹ نفر از مددجویان در کارگاه‌های اشتغال زایی زندان طی ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است..

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول قضائی علاوه بر کاهش جمعیت زندان‌ها باید برای مهارت آموزی و اشتغال زایی در زندان برنامه ریزی کنیم تا ضمن افزایش درآمد زندانیان و خانواده آنان سهمی در تولید کشور ایفا داشته باشیم.

شعبانی افزود: اشتغال در زندان نقش مؤثری در کاهش بزهکاری و تغییر سبک زندانیان دارد و این شرایط را فراهم می‌کند تا مددجو پس از آزادی نیز با مهارتی که در کارگاه‌های زندان کسب کرده برای خود فعالیت اقتصادی را بیاندازد.

وی گفت: دستگاه قضائی و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این امر با فراهم کردن بسترهای لازم تلاش کرده تا زمینه اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند که نتیجه این اقدامات اشتغال ۷۸۹ نفر زندانی در ۶ ماه نخست سال جاری در استان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: از این تعداد ۴۰۸ نفر در کارگاه‌های زندان ۱۶۴ نفر، اعزام به کار و ۲۱۷ نفر اشتغال نشسته ۲۱۷ فعالیت دارند.

شعبانی با بیان اینکه ۲۷۰ نفر از خانواده زندانیان جهت اشتغال خانگی و دائمی شناسایی شده‌اند گفت: تا کنون بیش ازبه ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار شده‌اند و امیدواریم با پالایش صورت گرفته و شناسایی ظرفیت اشتغال استان تا پایان سال بخش اعظمی از خانواده‌ها در شرکت‌های تولیدی مشغول به کار شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری با همکاری تمامی بخش‌ها اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان که هدفگذاری شده است باید محقق شود و در این راستا می‌بایست از همه ظرفیت‌ها بخصوص حوزه صنعت که همواره پای کار بوده‌اند، به خوبی استفاده شود و بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای اعضای خانواده مددجویان، آسیب‌های اجتماعی را از آنها دور کنیم.

کد خبر 5907080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha