رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند؛

نگرانی نسبت به متشنج شدن جبهه یمن و عراق

نگرانی نسبت به متشنج شدن جبهه یمن و عراق

یک روزنامه صهیونیستی به افزایش نگرانی ها نسبت به متشنج شدن جبهه یمن و عراق و قرار گرفتن آمریکا در برابر یک معضل واقعی در منطقه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه عبری زبان هاآرتس گزارش داد: نگرانی ها نسبت به تهدیدات یمن افزایش یافته است. ممانعت از حرکت هر کشتی به سمت اسراییل باعث شده این اقدامات به سطح تهدیدات راهبردی افزایش پیدا کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: این تهدیدات ممکن است باعث شعله ور شدن درگیری های نظامی بین المللی در دریای سرخ شود. به نظر می رسد حضور آمریکا و اسراییل در دریای سرخ نتوانسته مانع اقدامات یمنی ها شود.

روزنامه هاآرتس اضافه کرد: عربستان ترس آن دارد که در صورت واکنش آمریکا به اقدامات یمن روابط ریاض با تهران و توافق این کشور با صنعا خدشه دار شود.

در این گزارش تاکید شده است: به همین دلیل عربستان برای آنکه به درخواست آمریکا مبنی بر تشکیل یک قوای بین المللی در دریای سرخ پاسخ مثبت بدهد عجله ای ندارد.

روزنامه هاآرتس در ادامه نوشت: نگرانی ها در خصوص متشنج شدن تنش ها در چند جبهه از جمله عراق افزایش یافته است. بعد از کمتر از یک هفته از حمله آمریکا به مواضع پهپادها در عراق شاهد واکنش طرف مقابل بودیم. شش خمپاره به سمت سفارت آمریکا در بغداد شلیک شد و حملاتی دیگر نیز علیه مواضع آمریکا در سوریه صورت گرفت.

این روزنامه تصریح کرد: اوضاع در عراق پیچیده تر است به ویژه آنکه انتقادها از آمریکا در خصوص ناتوانی برای حمایت از مواضع خود افزایش یافته است.

کد خبر 5962668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha