۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

آماده باش کامل اعضای مدیریت بحران تا مهار کامل آتش

آماده باش کامل اعضای مدیریت بحران تا مهار کامل آتش

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم بوده تا پایان کار و حصول کامل برای رفع خطر همه دستگاه های امدادی، عملیاتی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت، صبح دو شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار کرد: حادثه آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، حادثه ناگواری است که برای این واحد تولیدی پیش آمد.

وی ضمن قدردانی از از همه واحدهایی که عضو ستاد مدیریت بحران هستند از جمله واحدهای عملیاتی و امدادی هلال احمر، آتش نشانی و فراجا و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: با هماهنگی و کار تیمی خوشبختانه اقدامات شایسته ای برای مهار آتش صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه مدیریت مطلوب و خوبی در صحنه صورت گرفت تا از گسترش حریق به سایر واحدها جلوگیری شود، گفت: همچنین جلوی خسارت بیشتر گرفته با این مدیریت مطلوب در صحنه گرفته شد.

قناعت افزود: این حادثه تلفات جانی نداشته اما خسارت مالی به واحد تولیدی وجود داشته است.

وی بیان داشت: لازم بوده تا پایان کار و حصول کامل برای رفع خطر همه دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امکان انفجارهای بعدی هم پیش بینی می‌شود اگر چه خطر اصلی رفع شده و در حال حاضر در مرحله کنترل حادثه هستیم.

قناعت اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته از تهران فوم های سنگین به استان انتقال می‌یابد و همچنین بحث یدید پتاسیم که این بسته‌ها برای خفه کردن آتش روی آنها ریخته می‌شود نیز بارگیری شده و در اولین فرصت وارد استان خواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله کنترل حادثه هستیم و جای نگرانی نیست.

استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از رسانه‌ها برای اطلاع رسانی به موقع این حادثه به مردم گفت: اطلاع رسانی‌ها باید هماهنگ شود و با محوریت صدا و سیمای استان صورت گیرد.

قناعت در مورد دود ناشی از آتش سوزی و مشکلات برای مردم افزود: این دود آسیب‌های تنفسی برای مردم ندارد.

وی یادآور شد: در مورد ۱۲۰ کارگر این شرکت بابت بیکاری، هماهنگی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیمه بیکاری آنها انجام شده و این موضوع در دستور کار قرار گرفته و جای نگرانی نیست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بنا این بوده در حداقل زمان به شرایط قبل از حادثه برگردیم، افزود: هماهنگی‌هایی که با تهران صورت می‌گیرد و همدلی با کارهای مشترکی که صورت می‌گیرد بنا بر این بوده که جلوی گسترش اتش گرفته و در حداقل زمان به شرایط قبل از حادثه برگردیم و شاهد رونق تولید کار و اشتغال باشیم.

قناعت خاطرنشان کرد: در جوار پالایشگاه دچار حریق شده، مینی پالایشگاه دیگر آماده شده بود که در دهه فجر شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

کد خبر 5963567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha