۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق:

منش‌ها و الگوهای زیست اربعینی در طول سال جریان داشته باشد

منش‌ها و الگوهای زیست اربعینی در طول سال جریان داشته باشد

در دیدار رییس ستاد فرهنگی اربعین و رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، کلیات برنامه ها و اقدام های فرهنگی در اربعین گذشته ، بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار رئیس ستاد فرهنگی اربعین و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، با بررسی کلیات برنامه‌ها و اقدام‌های فرهنگی در اربعین گذشته، انجام شد.

همچنین بر ضرورت اقدام‌های مشترک و هماهنگ بین فعالان ایران و عراق در موسم اربعین، توسعه ارتباطات فرهنگی و علمی از فرصت اربعین مورد تأیید قرار گرفت.

در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد انجام گرفت، حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام گرفته در تدوین برنامه‌های فرهنگی و آموزش اربعین آینده، برگزاری سومین همایش در دانشگاه صنعتی فرات الاوسط را از اقدام‌های مهم پیش رو دانست که با کمک دانشگاه‌های عراق و ایران در اسفند برگزار خواهد شد.

احمدی از زحمات و تلاش‌های شایسته ستاد اربعین در عراق به ویژه زحمات مؤثر و تدابیر سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد و حمایت بی شائبه شأن در اجرای برنامه‌های فرهنگی در موسم اربعین را پشتوانه ارزشمندی ذکر کرد و خواستار ادامه این حمایت معنوی شد.

منش‌ها و الگوهای زیست اربعینی در طول سال جریان داشته باشد

در این دیدار آقای آل کاظم با تشکر از اجرای برنامه‌های فرهنگی در اربعین، بر توسعه همکاری و هماهنگی با فعالان و گروه‌های عراقی تاکید کردند و حرکت بزرگ اربعین را نشانه کرامت حضرت سیدالشهدا علیه السلام دانسته و آن را عامل مهم در تحول نفوس دانست. سفیر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت فرهنگ سازی استمرار منش و مشی و زیست اربعینی در جامعه توصیه کرد و گفت برای این امر مهم باید از اساتید و دانشگاه‌ها و علما کمک گرفت.

در این دیدار حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی و رئیس ستاد فرهنگی اربعین و حجت الاسلام احمد سیاحی معاون فرهنگی و مسؤول ارتباطات کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حضور داشتند. گزارشی مکتوب از فعالیت‌ها و برنامه و اقدامات فرهنگی اربعین ۱۴۰۲ تقدیم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق شد.

* محمدرضا حاجی جباری

کد خبر 5970908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha