۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷

رییس شبکه بهداشت آران و بیدگل خبر داد؛

مشارکت ۷۵ درصدی آران وبیدگلی ها در پویش ملی غربالگری فشارخون

مشارکت ۷۵ درصدی آران وبیدگلی ها در پویش ملی غربالگری فشارخون

کاشان - رییس شبکه بهداشت آران و بیدگل گفت: حدود ۷۵ درصد جامعه هدف در آران و بیدگل در پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر محسن قمصری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پویش ملی سلامت برای بیماری‌های فشار خون و دیابت اظهار داشت: در این طرح از جامعه هدف برای این دو بیماری غربالگری می‌شود.

وی ابراز داشت: تاکنون در آران و بیدگل بیش از ۶۰ هزار نفر (۷۵ درصد از گروه هدف) در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت غربالگری شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: جمعیت هدف در این پویش حدود ۸۰ هزتر نفر است که با همکاری و مشارکت مردم شهرستان و پیگیری‌های کارشناسان و بهورزان مراکز و خانه‌های بهداشت تاکنون ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال غربالگری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون ۹۲۰ بیمار مشکوک به فشار خون و ۶۸۰ بیمار دیابتی مشکوک شناسایی شده‌اند.

قمصری خاطرنشان کرد: با مشارکت تقریباً ۱۰۰ درصدی مراکز روستایی شهرستان، خوشبختانه شاهد بالاترین میزان مشارکت مردمی در این مناطق بودیم.

وی افزود: مهلت برگزاری این پویش ملی تا پایان دی ماه تمدید شد و از همشهریان عزیز انتظار داریم با توجه به اهمیت آن برای سلامتی افراد و اعمال نگاه پیشگیرانه سلامتی و بهداشتی در این طرح مشارکت کنند.

کد خبر 5987994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha