۱۷ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد؛

الحاق بیش از ۳۸۰۰ هکتار به طرح نهضت ملی مسکن شهری

 الحاق بیش از ۳۸۰۰ هکتار به طرح نهضت ملی مسکن شهری

بیرجند_ معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی از الحاق بیش از سه هزار و ۸۰۰ هکتار به اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده عصر یکشنبه در شورای مسکن استان با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در خصوص نهضت ملی مسکن، تأمین زیر ساخت‌ها است، گفت: تاکنون بیش از سه هزار و ۸۰۰ هکتار در استان به اراضی نهضت ملی مسکن شهری الحاق شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در این خصوص محافظت از این اراضی در مقابل سیلاب است که در این راستا سیل بندهایی با هدف مدیریت سیلاب ایجاد شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان این نکته که با تصویب شورای مسکن و با انتخاب مشاور، طرح مطالعات ایجاد سیل بندها انجام می‌شود، افزود: بحث الحاق اراضی به نهضت ملی مسکن شهری استان تقریباً در حال نهایی شدن است که در سه ماه آینده به اتمام می‌رسد.

به گفته وی برای همه متقاضیان زمین تأمین شده است و بیش از ۹۰ درصد آنها پروانه ساختمانی گرفته‌اند و ۱۰ درصد دیگر تاکنون برای اخذ پروانه ساختمانی مراجعه نکرده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: کسانی که این اراضی به آنها واگذار شده در فرصت زمانی که مشخص خواهد شد، باید برای گرفتن پروانه ساختمانی اقدام کنند و اگر متقاضیانی در این مهلت نتوانستند یا تمایلی به اخذ پروانه نداشتند، متقاضیان جدید جایگزین آنها شده و این افراد در مراحل بعدی واگذاری زمین قرار خواهند گرفت.

عباس زاده یاد آور شد: هفته آینده و بعد از جمع بندی نهایی درباره اراضی شهر بیرجند در شورای مسکن استان اعلام خواهد شد که کسانی که تمایلی به واحدهای طبقاتی شهری در بیرجند ندارند، از اراضی موجود در روستاهای اطراف بیرجند به آنها واگذار خواهد شد که با انجام این کار تعدادی از واحدهای طبقاتی آزاد خواهند شد.

وی تصریح کرد: به متقاضیان مسکن ملی دو نوبت فرصت برای انعقاد قرار داد دریافت تسهیلات بانکی داده می‌شود و کسانی که به بانک‌های عامل مراجعه نکنند، به معنای عدم تمایل برای دریافت تسهیلات بانکی خواهد بود و متقاضیان جدید به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

کد خبر 5988277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha