۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰

امام جمعه گناوه:

حضور مردم در انتخابات مظهر اقتدار ملی است

حضور مردم در انتخابات مظهر اقتدار ملی است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: حضور مردم در انتخابات پدیده سیاسی نیست بلکه مظهر احقاق حق و اقتدار ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به اهمیت ماه رجب اظهار داشت: ماه پرفضیلت رجب، ماه بهار معنویت و رسالت و امامت است و باید برای بهره مندی هر چه بیشتر از معنویات و فیوضات این ماه بکوشیم.

امام جمعه با اشاره به میلاد باسعادت امیرالمومنین علی (ع) در خانه کعبه گفت: رمز و راز اینکه امیرالمومنین علی (ع) در کعبه متولد می‌شود یعنی اینکه بدانیم قلب خانه خدا و توحید را امامت و ولایت تشکیل می‌دهد و اینکه مسلمانان روزی پنج بار به هنگام نماز به کعبه توجه می‌کنند و توجه به کعبه همان توجه به امام است.

امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه سراسر کشور یادآور شد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب ۹۹ بار از کلمه مردم در فرمایشات خود استفاده کرد که این درسی برای همه مسئولان است که نگاه، حاکمیت، مقاومت و صلابت ما به دلیل حضور مردم است.

وی گفت: رهبری به ائمه جمعه مردم داری را توصیه فرمودند که این یک اصل اساسی اسلامی است و بدون مردم هیچ کاری انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: اگر بخواهیم که مردم در صحنه‌ها حضور داشته باشند باید تلاش و جهاد خود را در حل مشکلات مردم بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: حضور مردم در تمام مسائل و مشکلات می‌تواند باعث حل مشکلات شود و حضور آنها در تمام صحنه‌ها تعیین کننده است.

حضور مردم در انتخابات مظهر اقتدار ملی است

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه امنیت به عنوان یک شاخص است گفت: اگر بخواهیم امنیت ملی داشته باشیم در سایه حضور مردم میسر خواهد بود.

وی گفت: در عرصه‌های مختلف اقتصادی، انتخابات این حضور و مشارکت مردم تعیین کننده و سرنوشت ساز برای مملکت است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در فضای تبلیغاتی سو داخلی و خارجی کشور در تلاش برای مأیوس کردن مردم و حضور کم رنگ در صحنه انتخابات سال جاری است گفت: در یازدهم اسفندماه سال جاری ۲ انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رویداد مهمی است که حضور و مشارکت مردم می‌تواند سرنوشت ساز باشد.

وی بیان کرد: حضور مردم در انتخابات پدیده سیاسی نیست بلکه مظهر احقاق حق، اقتدار ملی و نماد حرکت اسلامی و آزادی، یک امتحان الهی و نقطه اتکا حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و مهمترین ارکان حفظ و بقا نظام انقلابی است.

وی با اشاره به ابعاد و آثار حذف نام ایران در ذیل توصیه شماره هفت گروه ویژه اقدام مالی اف ای تی اف، گفت: این اقدام می‌تواند گشایشی در اقتصاد و تجارت کشور ما به وجود آورد.

وی با تسلیت به سالروز ارتحال حضرت زینب (س) در ۱۵ ماه رجب گفت: این بانوی بزرگ اسلام با صلابت، حرکت، اسارت و شجاعت خود توانست تمام توطئه دشمنان را بعد از شهادت امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت را نقش بر آب کند و با جهاد تبیین نام و یاد شهدا کربلا را زنده کرد و هیچ گاه دست از جهاد تبیین و اهداف شهدا برنداشت.

امام جمعه گناوه با تبریک پیشاپیش دهه مبارک فجر بیان کرد: کتمان و تحریف اصلی ترین راهبرد و رویکرد دشمن نسبت به انقلاب است و دشمن در تلاش برای کتمان واقعیت‌های امروز جامعه است و راه مبارزه با آن یادآوری روزهای به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در مقابل این رویکردهای دشمن است.

وی گفت: اگر خدمات چهار دهه عمر انقلاب اسلامی نادیده گفته شود اجحاف و ظلم در حق نظام و انقلاب است و باید در دهه فجر این دستاوردها و خدمات به نحو شایسته به مردم اطلاع رسانی شود.

کد خبر 6005100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha