۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

اجرای برنامه ملی «مهراد» در کردستان آغاز شد

اجرای برنامه ملی «مهراد» در کردستان آغاز شد

سنندج- رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اجرای برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت بخشی به آموزش دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه با عنولن «مهراد» در کردستان آغاز شد.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با حضور ۲۷ نفر از معلمان دوره ابتدایی نواحی یک و دو سنندج و منطقه کلاترزان اجرای برنامه ملی «مهراد» با محوریت توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشی با تأکید بر آموزش دانش‌آموزان دارای مشکلات هیجانی رفتاری، دارای اختلال یادگیری ویژه و نیازمند توجه خاص برگزار شد.

وی گفت: این برنامه با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اجرا می‌شود.

محمدی توسعه عدالت آموزشی، ارتقا دانش تخصصی و صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران، آموزگاران و عوامل اجرایی دارای دانش‌آموزان با وضعیت اختلال یادگیری ویژه، نیازمند توجه خاص آموزشی (دیرآموز)، مشکلات هیجانی رفتاری و کاهش نرخ تکرار پایه و ترک تحصیل و ارتقا شاخص‌های کارآیی درونی آموزش و پرورش دوره ابتدایی را از اهداف مهم اجرایی برنامه ملی «مهراد» عنوان کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش زمینه‌سازی است تا هر دانش‌آموزی با هر استعداد و توانایی و با هرنوع محدودیتی بتواند وارد آموزش و پرورش شود و از نعمت تعلیم و تربیت برخوردار شود.

محمدی با اشاره به سخنان یکی از صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت گفت: اصل در نهاد تعلیم و تربیت کشف کردنی است، نه وضع کردنی و کار آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه‌ای است تا استعداد دانش‌آموزان کشف شود.

وی با بیان اینکه آموزش از بدیهی‌ترین حقوق هر انسانی است، افزود: این حق برای دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری، ویژه‌تر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تأکید کرد: دانش آموز مشکل دار علاوه بر اینکه حق دارد از نعمت آموزش برخوردار شود، چون مشکل و نیاز ویژه دارد حق برخورداری از آموزش ویژه را هم دارا است.

وی اظهار کرد: در عصر فعلی کف سطح آموزش بالا آمده است و آموزش و پرورش در عصر حاضر به عنوان یک صنعت رشد به مرحله توسعه رسیده و رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه یافتگی توجه به کیفیت آموزشی است و اجرای این برنامه ملی یکی از گلوگاه‌های کیفیت بخشی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۳۴ نفر از عوامل اجرایی در مدارس با نیازهای ویژه استان، افزود: ۷۷ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی به یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر و پسر در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6011258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha