۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۱۰

استاندار یزد:

هویت و اصالت یزد در تمامی پروژه‌های شهری مدنظر باشد

هویت و اصالت یزد در تمامی پروژه‌های شهری مدنظر باشد

یزد- استاندار یزد گفت: در تمامی پروژه عمرانی و خدماتی شهری باید هویت و اصالت یزد مدنظر مسؤولان امر باشد در غیر این‌صورت هر کاری که انجام شود، ارزشمند نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح و بهره برداری ۴۵ پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت کار شهرداری در ابعاد مختلف زندگی مردم اظهار کرد: قدردان تلاش‌های این نهاد در خدمت رسانی به مردم هستیم.

وی با اشاره به اقدامات گسترده شهرداری یزد در بافت تاریخی و آماده سازی فضاهای شهری برای استفاده مسافران و گردشگران افزود: مسئله‌ای مهمتر از هویت و اصالت یزد نداریم و اگر همه اتفاقات رقم بخورد ولی اصالت یزد حفظ نشود، در واقع ارزشمند نخواهد بود.

فاطمی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری در اقتصاد شهری تاکید کرد: اقدامات تحولی با درآمدهای فعلی شهرداری یزد رقم نمی خورد و این شهر باید بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی داشته باشد و این امر با سرمایه گذاری اتفاق می افتد.

لزوم چاره اندیشی اساسی برای ترافیک شهری یزد

استاندار یزد همچنین با اشاره به بحث ترافیک در یزد گفت: ترافیک شهر یزد تبدیل به چالش و دغدغه ذهنی مردم شده زیرا روان شهروندان را به‌هم می ریزد بنابراین باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای پروژه های ترافیکی در شهر یزد به منظور تسهیل رفت و آمد افزود: آماده هرگونه حمایت برای آزادسازی‌ها هستیم و حتی معتقدیم که انعطاف قانونی به نفع مردم اتفاق بیفتد و در این زمینه پای کار هستیم.

فاطمی همچنین بر لزوم تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری یزد تاکید کرد و گفت: در زمینه ناوگان حمل و نقل شهری اقدامات خوبی انجام شده اما باید تقویت شود و باید در این زمینه برنامه وجود داشته باشد.

مشارکت استانداری در ابرپروژه بوستان شهری یزد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابرپروژه بوستان شهری بیان کرد: زیرساخت های حوزه نشاط و ورزش را باید در کل استان و یزد دنبال کنیم و برای این پروژه، ۳۰۰ میلیارد تومان استانداری می گذارد که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تا پایان سال واریز می شود و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز شهرداری هزینه کند تا یک ابرپروژه بوستان شهری در طراز مردم شهر یزد شهرستان های اطراف داشته باشیم.

فاطمی همچنین بر توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار تاکید کرد و گفت: این موضوع یکی از وجوه تمایز شورای شهر فعلی با شوراهای قبلی است و این روند باید تداوم یابد.

در این نشست رییس شورای شهر یزد، شهردار یزد، تعدادی از اعضای شورای شهر و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به ارائه گزارشی از فعالیت های خود پرداختند و از انیمیشن های گردشگری یزد رونمایی شد.

کد خبر 6015805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha