مخالفت نتانیاهو با دیدار دو جانبه بلینکن و رییس ستاد ارتش اسراییل

مخالفت نتانیاهو با دیدار دو جانبه بلینکن و رییس ستاد ارتش اسراییل

وزیر خارجه آمریکا در حالی وارد فلسطین اشغالی شد که رسانه‌های عبری از مخالفت نتانیاهو با دیدار دوجانبه بلینکن و رییس ستاد ارتش این رژیم برای اطلاع از ارزیابی امنیتی جنگ غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر دوره‌ای به منطقه و پس از قطر وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و با آنها درباره تازه‌ترین تحولات تجاوز به غزه بحث و تبادل‌نظر کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر افزودند که بلینکن در اقدامی غیرمعمول، ملاقات خصوصی امنیتی با «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل بدون حضور وزرا و خارج از چارچوب کابینه را خواستار شد ولی دفتر نتانیاهو درخواست بلینکن را برای دیدار خصوصی با هالیوی رد کرد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» هم نوشت که بنیامین نتانیاهو با درخواست آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای به آگاهی یافتن از ارزیابی امنیتی جنگ غزه در دیدار دوجانبه با هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل مخالفت کرد.

به نوشته این روزنامه، دفتر نتانیاهو تأکید کرد که بررسی و ارزیابی امنیتی جنگ غزه مانند گذشته با حضور اعضای کابینه جنگ انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین ایستگاه سفر دوره‌ای به خاورمیانه به عربستان سعودی سفر کرد و پس از رایزنی با مقامات این کشور درباره تحولات منطقه به‌ویژه جنگ غزه، به قطر رفت.

کد خبر 6017298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha