۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۲۱

غلامی تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از نظرات بانوان فرهیخته در مسائل فقهی

ضرورت استفاده از نظرات بانوان فرهیخته در مسائل فقهی

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزه معصومیه خواهران گفت: برای رسیدگی به مسائل فقهی و حقوقی، به جمعی از خواهران فرهیخته که دغدغه فقهی دارند، نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی غلامی، در نشست هم اندیشی بایسته‌های شورای فقهی حقوقی زنان، اظهار داشت: مسئله بودن موضوع اهمیت دارد و برای حل مسائل فقهی و بر اساس پیچیدگی‌های حوزه بتوان تأثیر فقهی را پیش گرفت.

وی افزود: در این طرح باید شورای تعاملی را در پیش گرفت، در مسائلی که حل آنها از مسائل فقهی می‌گذرد البته لزوماً فقهی نیست و ابعاد فقهی دارد.

غلامی ادامه داد: شورای راهبردی حل مسئله ممکن است بحث اقناع بخشی یک اتفاق در شرایط جامعه مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه شورای فقهی مؤثر نخواهد بود.

وی گفت: فقها باید پروژه‌ای تعریف کنند چه در شورای تعاملی چه در شورای راهبردی و شورای اقناع سازی طرح مسئله سازی کنند و آنها را مورد بررسی قرار دهند.

غلامی افزود: برای رسیدگی به این بحث‌ها و مسائل به یک جمعی از خواهران فرهیخته که دغدغه فقهی دارند، نیاز است.

غلامی گفت: عنوان شورای فکری مناسب نیست زیرا وقتی وارد آن می‌شویم رقیبان و نقش آفرینان مانع پیشرفت می‌شوند.

وی ادامه داد: ما استقبال می‌کنیم از اینکه برخی از مسائل بیاید و در مجلس به آن پرداخته شود و همچنین لوایح فرهنگی را در اسناد سیاسی و آنجا پیگیری کنیم.

غلامی افزود: پیشنهاد می‌شود با برگزاری چند نشست برخی از مسائل را از هم جدا کنیم و بررسی کنیم و یک برنامه‌های هم افزایی ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: در کارگروه زنان و خانواده باید نشست‌هایی آماده کنیم و اینها را ببریم در پروژه‌های بازخوانی قوانین موجود مورد بررسی قرار دهیم.

غلامی افزود: با توجه به اینکه نهاد علم در سال‌های اخیر در حوزه‌های علمیه تهران و قم ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم مسائل را حل کنیم و همتایی اتفاق بیفتد.

وی در پایان گفت: گره کار ساخت یک شورای فکری نیست و بهتر است بزرگواران مسائل را در اختیار ما که می‌توانیم به مراحل بعد ببریم، قرار دهند تا حل مسئله انجام‌شود

کد خبر 6023636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha