۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸

به مناسبت شب میلاد امام زمان؛

روایتی کوتاه از اوج یک دلدادگی/ منتظران تاب ماندن ندارند + فیلم

روایتی کوتاه از اوج یک دلدادگی/ منتظران تاب ماندن ندارند + فیلم

قم- هزاران نفر از عاشقان مهدی(عج) برای حضور در جشن نیمه شعبان خود را از نقاط مختلف شهر مقدس قم و همچنین از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور به قم رساندند .

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مراسم پیاده روی دلدادگان حضرت حجت (عج) عصر روز شنبه از بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

هزاران نفر از عاشقان مهدی فاطمه (س) برای حضور در جشن نیمه شعبان خود را از نقاط مختلف شهر مقدس قم و همچنین از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور به قم رساندند تا میلاد دوازدهمین امام شیعیان را در صحن مسجد مقدس جمکران، مسجدی که به دستور مستقیم امام زمان عج الله بنا نهاده شده است جشن بگیرند و دست‌های نیاز به سمت پروردگار خود دراز کنند تا ظهور حضرتش زودتر مقدر شود.

در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران موکب هایی نه تنها از قمی‌ها بلکه با حضور موکب‌داران شهرهای مختلف برپا شده تا بتوانند از زائران نیمه شعبان پذیرایی کنند.

علاوه بر موکب‌های خدمات رسان، برخی گروه‌های جهادی، طلاب و بسیجیان موکب‌های فرهنگی به راه انداختند تا حاضران در این راهپیمایی با فرهنگ انتظار آشنایی بیشتری پیدا کنند.

در نقاط مختلف مسیر بلوار پیامبر اعظم ایستگاه‌هایی ویژه اجرای سرودهای مذهبی و حماسی تعبیه شده است و گروه‌های سرود مختلف دانش آموزی در این ایستگاه‌ها به اجرای برنامه می‌پردازند که اجرای سرود فرمانده مهدی که به تازگی رونمایی شده از جمله آنان بود.

در طول مسیر نیز صدای مداحی و مولودی خوانی از جای جای طریق المهدی (عج) به گوش می‌رسید.

بسیاری از مردم عاشق و منتظر ظهور حضرت بقیه الله (عج) با در دست داشتن پرچم‌های منقش به نام منجی عالم بشریت، با آخرین امام شیعیان تجدید بیعت کردند.


امسال به دلیل ایجاد نظم و کنترل ترافیک تدابیر ویژه ای از سوی پلیس راهور استان قم اندیشیده شد و محدودیت‌های ترددی در مسیر بلوار پیامبر اعظم تشدید شد.

ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی رانی نیز برای خدمت بهتر، زائران را به صورت رایگان به سمت مسجد مقدس جمکران جابجا می‌کردند.

با نوای نوای اذان مغرب راهپیمایانی که هنوز به مسجد مقدس جمکران نرسیده بودند در موکب‌های میان راه به اقامه نماز مغرب و عشا مشغول شدند.

نورافشانی صحن مسجد مقدس جمکران پایان بخش قسمت اصلی برنامه‌های نیمه شعبان خواهد بود و در ادامه نیز مراسم احیای نیمه شعبان که در روایات به آن سفارش بسیاری شده نیز در این مسجد برگزار می‌شود.
در تمامی طول مسیر ۸ کیلومتری حرم تا حرم که از ابتدای بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران ادامه دارد، موکب‌های مختلف با انواع غذاها و نوشیدنی‌ها همانند آنچه در اربعین می‌بینیم از زائران پذیرایی می‌کنند.

برخی از نوجوانان نیز با برپایی ایستگاه واکس صلواتی کفش زائران مسجد جمکران را مرتب می‌کنند و برخی‌ها بنا به شغلی که در آن دارند به مردم به نیت امام زمان (عج) خدمت رسانی می‌کنند مانند پیرایشگران و خیاطان و تعمیرکنندگان موبایل.
کد خبر 6036468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha