۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

گفت‌وگوی مهر؛

حصیر«کپوبافی» آبدانان ایلام به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود

حصیر«کپوبافی» آبدانان ایلام به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود

ایلام-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: حصیر کپوبافی آبدانان ایلام به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

فرزاد شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تولید حصیر کپوبافی از محصولات شاخص و حاصل فعالیت پروانه درویشی از صنعتگران روستای جابر شهرستان آبدانان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: خوشبختانه این محصول مورد توجه و استقبال کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عمان و عراق قرار گرفته و سفارشات به شکل دائمی انجام می‌شود.

شریفی تصریح کرد: بنا بر گفته این صنعتگر از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵ هزار عدد سینی حصیری به کشور عمان صادر شده و تعداد ۱۰ هزار عدد هم برای ارسال به کشور عراق ثبت سفارش شده و همچنین کشورهای اروپایی از این محصول با توجه به تبلیغات گسترده از طریق فضای مجازی توسط این کارآفرین استقبال کرده و برای سال آینده سفارشات خود را ثبت کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: پروانه درویشی کارآفرین روستای جابر انصار از بانوان کارآفرین و موفق شهرستان آبدانان توانسته با راه اندازی کارگاه‌های تولیدی و ایجاد صنایع دستی برای ۶۰ نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کند.

کد خبر 6055573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha