۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۷

رضایی زاده مطرح کرد؛

غفلت از ظرفیت ماساژ درمانی در ایران/ تدوین دوره آموزشی

غفلت از ظرفیت ماساژ درمانی در ایران/ تدوین دوره آموزشی

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، از تدوین دوره آموزشی ماساژ با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت و انجمن علمی طب سنتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رضایی زاده گفت: در خصوص ماساژ با وجود اینکه یکی از موضوعات مهم مرتبط با سلامت جامعه است، تاکنون به دلایل مختلف سیاستگذاری شفاف صورت نگرفته و متأسفانه این ظرفیت در کشور ما مغفول مانده است؛ در صورتی که می‌توان از این خدمت که ایران در آن صاحب سبک نیز هست، برای ارتقا سطح سلامت جامعه و کارآفرینی بهره برد.

وی افزود: در کشور چین به عنوان یکی از کشورهایی که در این حوزه فعالیت گسترده دارد، ارائه انواع ماساژ از خدمات کوتاه و سرپایی تا خدمات حرفه‌ای و تخصصی به جامع صورت می‌گیرد تا در ابعاد و شکل‌های مختلف از تکنیک‌های ماساژ برای ایجاد حال خوب در جامعه استفاده کنند. در کشور ما نیز می‌بایست این ظرفیت مدیریت و هدایت شود و تحت نظارت صحیح قرار بگیرد تا مردم جامعه از این خدمت به صورت بهینه بهره مند شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران موضوع ساماندهی ماساژ و توسعه منطقی و هماهنگ با قوانین آن به صورت یک ضرورت در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: از آنجایی که قدم اول در این مسیر آموزش است، دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به عنوان دفتر سیاستگذاری حوزه خدمات مرتبط با طب ایرانی و مکمل در کشور، با هماهنگی معاونت درمان وزارت متبوع تصمیم گرفت دوره آموزشی ماساژ و اسپا را که کوریکولوم آن به تصویب انجمن علمی طب سنتی ایران رسیده است، به مرحله اجرا درآورد. در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین انجمن علمی طب سنتی ایران و مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده‌های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد که این دوره توسط مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه علوم پزشکی تهران (سماد) برگزار شود.

رضایی زاده افزود: این دوره به زودی به عنوان تنها دوره رسمی مورد تأیید وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد و مراکز ارائه دهنده این خدمات در حوزه سلامت طی یک برنامه تدریجی مکلف خواهند شد برای ادامه فعالیت این دوره را پشت سر بگذارند.

کد خبر 6117248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha