۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸

معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو؛

چگونه فرآورده سلامت محور تقلبی را بشناسیم

چگونه فرآورده سلامت محور تقلبی را بشناسیم

معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو، در مورد چگونگی استعلام اصل یا تقلبی بودن فراورده‌های سلامت‌ محور توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم زمانی اظهار کرد: مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های جامعه امروز است. با توجه به اینکه بخشی از این کالاها از کشورهای دیگر وارد کشور ما می‌شود، کنترل و نظارت سازمان‌های ذی‌ربط به‌خصوص سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل‌ونقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: برای استعلام و بررسی اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور، پس از بررسی فیزیکی شناسه ردیابی و رهگیری و شناسه اصالت که اغلب به‌صورت برچسب بر کالا الصاق می‌شود (توجه به مخدوش و پاره نبودن آن)، باید به‌دقت قسمت قابل خراش را خراشید تا عدد ۱۶ رقمی کد اصالت که زیر پوشاننده قرار دارد، نمایان شود.

زمانی در مورد نحوه استعلام اصالت فراورده‌های سلامت‌محور توضیح داد: اولین روش از مسیر پیام کوتاه است که کد ۱۶ رقمی را با تلفن همراه به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال و سپس پاسخ استعلام به تلفن همراه ارسال می‌شود.به گفته معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو روش دوم برای کنترل اصالت فراورده‌های سلامت‌محور، از طریق درگاه سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت سازمان غذا و دارو به نشانی www.ttac.ir می‌توان اقدام کرد و پس از مراجعه به این درگاه باید آدرس صفحه استعلام کد رهگیری و کد اصالت را انتخاب کرده و کد اصالت ۱۶ رقمی یا UID موردنظر را به طور کامل و با دقت وارد کرد؛ آنگاه پاسخ استعلام قابل رؤیت است.

وی خاطرنشان کرد: روش سوم نیز با استفاده از نرم‌افزار موبایل است؛ (دانلود از سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت و یا کافه‌بازار) با این روش نیز می‌توان به اصالت فرآورده و کاتالوگ الکترونیکی دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی - دارویی، فراورده‌های طبیعی، گیاهی و سنتی، مکمل‌های غذایی - دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فراورده‌های غذایی و سایر فراورده‌های سلامت‌محور دست‌یافت.

کد خبر 6122191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha